Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, August 15, 2010

Kasihnya ibu...

Bila saya sampai di pintu sliding door rumah, saya terbau ikan panggang bakar. Saya terhidu baunya wangi sangat.
Mak saya beritahu hari ini saya akan berbuka dengan ikan bakar dan budu. Ikan bakar tersebut ikan semata-mata dibakar begitu sahaja, akan dicicah dengan budu yang dicampur cuka. Mak saya kata kena campur cuka sebab saya ada darah tinggi. Ada juga ikan singgang. He he he, bestnya.
Sepanjang bulan ramadhan mak saya akan berada di rumah saya. Ayah saya akan datang sekejap-sekejap jengok.
Biasanya bila saya balik kerja lewat petang, saya akan terdengar mak saya mengaji al Quran. Kata mak saya selepas dia membacanya dia akan berdoa, doa tersebut termasuk juga kepada anak-anaknya... Saya tidak mahu komen pendirian dan kepercayaan mak saya. Lagipun kita boleh berdoa, digalakkan berdoa walaupun barang tentunya tetap daripada tuhan.
Sejak mak saya ada, berbuka saya terurus. Bukan maksud saya bila mak tidak ada saya tidak berbuka, he he he. Cuma kalau mak tak ada, saya masak nasi dan beli sejenis lauk sahaja. Atau saya beli nasi bungkus sahaja...
Dalam pada itu, saya terlintas jugak bagaimana saya nak jalani ramadhan kali ini jika mak saya tiada. Memang ramadhan kali ini paling pelik, saya semakin lemah...
Jan: No komen...

1 comment:

Safinaz Eurieqa said...

Semoga diberikan kekuatan dan ketabahan olehNYA dalam menjalani kehidupan..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home