"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, August 27, 2009

Apa salahnya buka dua kaunter...?

Saya memang renung dia lama-lama, biar dia rasa gelabah, biar dia rasa serba salah. Geram sungguh hati. Nasib baik saya bukan jenis menyumpah kalau tak memang berbakul dah saya sumpah dalam hati. Saya tajamkan mata saya, saya buat-buat muka musykil dalam serius melihat ke arahnya.
Memang orang ramai. Memang time gaji ada nak bayar bil atau masukan duit dan macam-macam lagi. Tetapi kaunter yang dibuka hanya kaunter 1 sahaja. Kaunter 2 dibuka tapi pekerja dia duduk saja tersengeh. Kalau tak nak buka tak sohlah duduk papar muka kat kaunter tu, pergi duduk tempat lain. Atau tulis situ tutup atau gunalah apa-apa tanda yang kaunter ditutup.
Kaunters ke 3 sebelah lagi buka tapi ada perkataan tutup diletakan di depannya dan pekerjanya sibuk dengan petik komputer, kita faham la ada masalah atau kerja lain kot.
Saya melihat nombor saya, 18. Sekarang dah 14. kalau ikut logik tak lama kan. Tapi jadi lama sebab orang nombor 14 tu banyak pula kena tandatangan dan isi borang. Dia buka satu kaunter je padahal ramai orang. Saya rasa nilah kerja yang tidak cekap. Kalau ramai orang, urusan memasukan duit mestilah diasingkan daripada urusan lain. Kaunter ada banyak. Time-time macam ni la saya rasa baik jadi pegawai bank, senang nak buat urusan dengan bank, he he he.
Kalaulah saya ni Micheal Jaksong pasti segala urusan kewangan saya serahkan kepada pembantu. Tak payahlah saya ke bank. Semua saya suruh pembatu uruskan termasuk bayar rumah dan insurans sekaligus. Payah benar nak berurusan dengan bank time-time begini hujung bulan. Saya bukannya nak ngorat kerani bank cuma nak gi bayar duit kereta RM525 sebulan tu je.
Jan: ...mungkin ada pelanggan lain yang menyumpah dalam hati kan...

2 comments:

zamri said...

sudah tiba masanya mung menggunakan perkhidmatan internet banking.

jankaulu said...

memang yang lain guna internate cuma yang kereta ni je masih guna bank-bank...

tapi betul suda tiba masanya...thanks

.