"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Friday, July 10, 2009

Sofa Fella Design dan hidup keseorangan...

Kak Z pernah menyuruh saya menyenaraikan barang-barang yang saya mahu dalam hidup saya. Dia beritahu cuba senaraikan semuanya di atas sehelai kertas dan baca... Dan simpan ianya.
Maka saya pun senaraikan semuanya, antaranya sebuah rumah dan sebuah kereta, saya senaraikan semuanya dan rupanya tak banyak, tak sampai pun 20 barang. Antara yang lain ialah oven (bukannya mikroware, saya tak reti guna), set pinggang mangkuk RM3K, lukisan daripada luar negara dan lain-lain yang saya perlu rahsiakan... Pada masa tersebut saya memang tidak yakin saya akan memiliki barang-barang tersebut tetapi saya fikir apa salahnya menyenaraikannya.
Selepas senaraikannya barulah saya tahu tujuan sebenar Kak Z, dia mahu saya fikir yang impian untuk mendapatkannya tidak mustahil, jika kita berusaha untuk mendapatkannya...saya tersenyum dan rasa semacam. rasa saya boleh gapainya.
Terbaru saya singgah di Fella Design, dia sedang buat pamiran di Wisma Belia di hadapan Kolej Shahputra. Walaupun dah banyak kali dia buat pamiran, saya tak pernah singgah. Sehinggalah apabila balik daripada Kuala Terengganu, saya beritahu Ja supaya singgah sekejap kat wisma belia, saya nak tengok sofa berbentuk L.
Dan amat malang bagi saya, seperti biasa yang saya berkenan mahal harganya...tentu ramai yang akan melarang (terutama yang orang yang tiada duit). Saya pun ragu-ragu, perlukah saya membelinya? Dan untuk apa?
Rumah saya tak ada sofa. sapa yang datang duduk bawah atas tikar macam orang zaman dulu...he he he. Kalau ada sofa tu, tentu saya akan bahagia. Balik kerja bestnya lepak sambil dengar CD lagu `Seribu Mawar'...
Patutkah saya membelinya? Sebenarnya saya tiba-tiba patah hati terhadap rumah saya di Indera Sempurna. Saya sudah tidak seghairah mana nak naik rumah baru. Entahlah semuanya pergi. Rasa keghairhan itu pergi, ke semuanya..., segalanya... Saya mungkin akan menyewakannya... kot. Saya masih memikirkannya, mempertimbangkannya.
Sofa tersebut memang lembut dan bila kita duduk dia menampung berat badan kita, kita rasa `tenggelam'... dan rasa diwelcome je. Entah mengapa corak dia taklah seserabut atau sesarat corak yang sebelum ini. Pada pendapat saya corak Fella Design biasanya sarat.Tetapi yang ni agak moden.
Yang ini istimewa, lembut dan bergaya mewah. Warna pun warna tanah. Saya suka sangat2. Kalaulah sesiapa hadiahkan kepada saya, saya rela buat apa sahaja kepadanya selagi halal. Dan kata jurujual yang tak berapa peramah tu (mungkin dia tengok saya ni macam tak mampu je, atau dia betul? he he he). Sofa tu boleh ditukar fabriknya dan kos dalam RM1500 je sekali tukar. Ayat `jer' tu membuatkan saya rasa nak tergelak.
Kata kawan baik saya semasa saya belajar di UM (dia psikologi orangnya), saya akan mati tua, mewah dan bergaya tetapi sendirian... Saya gembira sangat kecuali perkara terakhir itu...he he he.
`Ah hidup mung pung tunggang langgang, nak ramal hidup orang pulak', Itulah kata-kata saya lebih kurang 20 tahun lalu kepadanya...
Jan: Tetapi saya tak mewah, dan sekarang sering tak sihat, hu hu hu. (Tapi saya dapat selalu bertahan, menahan kasih saya di sukma ini).

7 comments:

hada azman said...

salam en.sukimang..sy ni kalo bosan2 mmg akan bk blog nih,mmg akan tergelak sorang2 bila bc mn2 posting pn...menarik sgguh nukilan2 en.sukimang ni heheh..

jankaulu said...

Salam Hada azman, tima kasih kerana membaca, entahlah saya tulis je apa yang terlintas. kadang riang kadang duka, he he he. idup memang begitu barangkali...

Wallens said...

Summary: Fella Design Warehouse Sales in Giant Bandar Kinrara Puchong
Location:
Giant Hypermarket Bandar Kinrara, Lot 449 Jalan BK5A/1
Bandar Kinrara,47100 Puchong, Selangor.
Puchong, Selangor.

From: 14-23 May 2010

Anonymous said...

If you own one of the newer, Unibody Mac - Book or Mac - Book Pro systems, it's a little tougher, but not impossible. We constraint prepare any Mac, finance your Apple Computer or replace virtually chunk Apple part or component reputation almost any apple Mac laptop and desktop pull London, UK. Currently Apple offers three products which are Mac - Book Pro, Mac - Book Air and the standard Mac - Book.

My blog post - macbook pro

Anonymous said...

Both services offer extra storage space for small fees if
you need more. This removes mold, dirt, fungi or other debris
from entering the home. Look for bargains, when buying expensive things that you need.


Here is my blog post nest learning thermostat

Anonymous said...

Its appearance is note-bookish and minimalistic having no front button.
It consists of the 1GHz dual core processor with the
RAM of 1GB, in order to operate most complicated and challenging applications.
You can output the display to a bigger monitor with the
help of a mini- HDMI slot.

Also visit my blog post playbook review

Anonymous said...

You can easily program your NFC chips to perform particular functions such as:.
0 Ice Cream Sandwich is about to be released in Korea and Japan.

The previous two handsets being the Samsung Nexus and the Nexus One.


Have a look at my web site galaxy s3

.