"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, July 9, 2009

...duit dan kasih sayang...

1. Ja duduk di dalam kereta, saya yang turun dan pergi kat kaunter untuk bertanya harga bilik.
2. Saya angkat sikit seluar saya yang terloroh, tali pingan saya tak pakai, terlupa bawak tapi pagi tadi saya ke Mydin beli tali pingan, murah je RM14.90 (harga beg duit saya RM10, tentu tak percaya kan?).


3. Resort ni cantik sangat, ala Bali.
4. Kami nak bermalam kat Dungun. Pagi esok senang kami terus ke sekolah untuk memberikan ceramah kerjaya.


5. Sampai kat meja pendaftaran saya senyumkan muka dengan tak ikhlas (sebab mengantuk sangat), pukul 1 pagi baru sampai Dungun.
6. Saya tanyalah berapa rate semalaman untuk bilik. Dia jawab selamba je RM285, bilik paling murah.
7. Cara pemuda itu jawab pun tak berapa mesra sebab saya hanya berselipar dan pakaian tidak kemas kot atau dia pun mengantuk?, atau saya bukan perempuan berbaju baruk nangka? he he he.


8. Saya terus pergi ke kereta beritahu Ja, dan kami cari resort lain...


9.`Mahal ya Ja, kita nak tidur 5 jam je kan, sebab esok kita nak balik terus. ' Saya kisahkkan kepada Ja.
10. Dan sebenarnya untuk malam kelmarin saya dah guna kad untuk bilik RM195. Nasib baik ada kad. Memang hotel tu akan dibayar oleh majikan nanti tapi kami tetap rasa mahal.


11. Rancangan kami selepas ceramah esok pagi kami akan terus keluar resort dan nak jumpa Mek P di UITM Dungun sekejap, kami bukannya berlama-lama di resort tu. Baik cari yang murah dan dekat dengan sekolah.



12. Bagi orang tua yang kaya, yang anak-anak dah besar, yang tak kerja pun duit banyak masuk masuk, RM285 semalaman bukannya mahal sangat kan?


Jan: Barulah kusedar (bertambah sedar) diri ini bukannya orang berduit... Dan kutahu kaitan kasih sayang dan duit. Dan ku kecewa melihat perkaitan itu...


1 comment:

Mc Zue said...

Jumpa Mc P?? bestya la..

.