Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, July 17, 2009

Royal Doulton - Signature Gold Tableware





Cuba bayangkan lauk pauk yang sedap diletakan/dihidangkan pula pada set tableware yang cantik, elegeng dan modern (namun masih mengekalkan nilai klasik).
Apabila saya bertandang di hotel (amat jarang sebenarnya) saya selalu perhatikan suasana mewah tetapi tak mengada atau tak berlebihan. Saya selalu terbalikan pinggang tu nak tengok cop apa dan dari mana. Pinggang mangkuk yang digunakan nampak edukated je. Pernah masa dulu saya bayangkan jika duduk di hotel kan best. Semuanya nampak teratur, tersusun dan serba kena segalanya.
Banyak cara ya untuk kita menikmati hidup, bergantung kepada individu. Tapi cara sedemikian biarlah kena dengan kita. Terkadang rasa bimbang juga takut tak layak, he he he.
Semuanya untuk kepuasan diri. Makan dengan pinggang yang comel dan sudu garpu yang vouge (tapi sedikit berat) menciptakan kelainan. Malah tak kiralah berlauk sardin ke, singgang ke, suasana yang tercipta berbeza!
Jankaulu: Tapi mengapa nasi kumakan terasa pasir? (nasib baik pinggang mangkuk dan meja makan bergaya...he he he)


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home