"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Friday, June 26, 2009

Beat It MJ

THEY TOLD HIM DON´T YOU EVER COME
AROUND HERE
DON´T WANNA SEE YOUR FACE, YOU BETTER
DISAPPEAR
THE FIRE´S IN THEIR EYES AND THEIR WORDS ARE
REALLY CLEAR
SO BEAT IT, JUST BEAT IT

YOU BETTER RUN, YOU BETTER DO WHAT YOU
CAN
DON´T WANNA SEE NO BLOOD, DON´T BE A
MACHO MAN
YOU WANNA BE TOUGH, BETTER DO WHAT YOU
CAN
SO BEAT IT,BUT YOU WANNA BE BAD

JUST BEAT IT, BEAT IT, BEAT IT, BEAT IT
NO ONE WANTS TO BE DEFEATED
SHOWIN´HOW FUNKY AND STRONG IS YOUR
FIGHT
IT DOESN´T MATTER WHO´S WRONG OR RIGHT
JUST BEAT IT, BEAT IT
JUST BEAT IT, BEAT IT
JUST BEAT IT, BEAT IT
JUST BEAT IT, BEAT IT

THEY´RE OUT TO GET YOU, BETTER LEAVE WHILE
YOU CAN
DON´T WANNA BE A BOY, YOU WANNA BE A
MAN
YOU WANNA STAY ALIVE, BETTER DO WHAT YOU
CAN
SO BEAT IT, JUST BEAT IT

YOU HAVE TO SHOW THEM THAT YOU´RE REALLY
NOT SCARED
YOU´RE PLAYIN´ WITH YOUR LIFE, THIS AIN´T NO
TRUTH OR DARE
THEY´LL KICK YOU, THEN THEY BEAT YOU,
THEN THEY´LL TELL YOU IT´S FAIR
SO BEAT IT, BUT YOU WANNA BE BAD

JUST BEAT IT, BEAT IT, BEAT IT, BEAT IT
NO ONE WANTS TO BE DEFEATED
SHOWIN´ HOW FUNKY AND STRONG IS YOUR
FIGHT
IT DOESN´T MATTER WHO´S WRONG OR RIGHT

JUST BEAT IT, BEAT IT, BEAT IT, BEAT IT


26 tahun lalu, lagu inilah menjadi lagu top dunia. Saya di tingkatan tiga. Masa tu berat badan saya 47kg dan lilitan pingang saya 27 inci sahaja!. Saya berada di tahap paling sihat, gembira, remaja ceria dan sangat muda!. Pada masa tersebut saya juga ada buat rambut keringting ala MJ, nak jugak, he he he.

Saya masih ingat lagi bila kawan baik saya Lua Kim Phiaw bawak gambar MJ ke sekolah (dia jual), sayalah yang pertama dulu membelinya! Saya mahu sayalah yang hanya ada gambar tersebut di sekolah saya. Bila saya berjaya membelinya rasa gembira sangat, he he he. Entah apa kan?

Dulu kami dengar lagu dalam kaset sahaja, pasang kat mini kompo. Lepas tu sapa-sapa yang pandai menarilah ala-ala MJ.Menari kat sekolah waktu petang. Ya allah bestnya masa tu (tak payah bayar ansuran rumah, ansuran kereta, bil air elektrik, insurans, kad kredit, pinjaman pribadi bank rakyat dan tak payah beli set clinique).

Kawan saya ada yang gaya macam MJ, dan boleh menari sebijik! Namun bila MJ bertukar menjadi putih...dia dah slow sikit menirunya, he he he.

Saya tak suka muzik bingit atau bising tapi kehadiran MJ tak dapat saya tolak. Meledaknya sangat kuat. Muziknya jadi cinta di hati saya. Tariannya pesona di jiwa saya.

MJ ni pelik betul, saya bersama kawan-kawan selalu tertanya betul ke? betuk ke? bila cerita pasal MJ timbul...Contohnya, dia tidur dalam balang gas (macam keranda beroksigen) yang dipercayai dapat memanjangkan umur sehingga maksima150 tahun. Wow! kami terpegung pada masa tersebut.

Dia juga suka berkawan dengan monyet,saya faham benar kenapa...


jan: Tapi tak sangka pula 50 bukan 150. Apa-apapun rest in peace.

No comments:

.