"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, March 5, 2009

Save Gaza...!


Bulan Januari lalu ada la aktiviti para pelajar UNITEN Muadzam yang dijalankan sempena membantah pencerobohan yang berlaku di Gaza. Sebagai mahasiswa, isu-isu antarabangsa begini tak leh lah buat pekak tapi kena peka kan.



Jualan buku pun ada, bolehlah kita beli dan baca mengenainya. Jangan orang bercakap kita nak bercakap kononnya kita tahu lebih. Tapi apa yang kita cakap huh! poyo lebih... Teringat pulak ayah saya beritahu kalau tak tahu senang saja katanya. Diam!






Ramai juga pelajar singgah melihat apa yang patut, tandatangan dan sebagainya. Tak sangka pulak ada pelajar yang perihatin terhadap isu antarabangsa ni. Ingatkan ramai yang bergalok je, dok hu ha- hu ha je.


Yang handsome baju belang ni bukan student tapi tenaga pengajarnya, (he he he nak glamour jugak...hu! Jangan marah, he he he).


Ni paling saya tak suka... seram je bila tengok. Cuba bayangkan bila malam kita datang kononnya nak ambik buku atau buat kerja ke. Tak ke berpatah balik dibuatnya?



Buku yang bertemakan Gaza ni tak banyak tapi adalah jugak. Saya ada beli. Boleh kalau nak pinjam.



Ni rebeng kita ikatlah kat mana-mana kat lengang ke, kepala ke, paha ke. Tanda sokongan je, bukan nak glamour. Kalau nak glamour berkawanlah dengan orang TV3.



Jan: ....hatiku diceroboh lagi, jauh hilang dibawak pergi... (isu peribadi bukan antarabangsa)

No comments:

.