"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, March 10, 2009

Pasar Minggu...

Setiap hari sabtu ada pasar minggu di Muadzam, letaknya belakang sisi Perhentian Bas Muadzam.
Masa saya mula-mula injak bumi Muadzam ia betul-betul terletak di belakang perhentian bas tersebut. Oleh kerena Majlis daerah dah bina beberapa bangunan, maka dialihnya kot sikit ke tepi sisi, kawasan atas.




Setiap sabtu saya bangun agak lewat, bila kemas rumah yang dah disepahkan daripada isnin hingga jumaat, saya bersiap ke pasar minggu. Biasanya pagi saya pergi beli bahan mentah seperti ikan, sayaur dan bawangan dapur lain.
Tetapi sekarang oleh kerana sibuk, saya jarang pergi pagi. Saya pergi belah petang beli mee goreng yang RM1.20 dan puyuh goreng ranggup untuk dibalum bersama mee tadi.




Pasar minggu ni daripada pagi hingga ke malam. Nak kata besar taklah besar sangat, nak kata kecil tak lah kecil sangat. Pasar minggu ni sama juga dengan pasar malam di tempat-tempat lain juga kecuali saya rasa mereka jual tikar rotan dengan murah. Yang lain-lain tu sama sahaja keadaan jualannya.



Jual atas jalan raya sebenarnya...

Tali pinggang...dan topi

Buahan...

Bermadu dalam kasih?

Mengheret anak...

Ramai juga datang petang

Mainang...

Kasut... (tak kan bola pulak...)

Berduyung datang...

Pukul dari belakang...

Kat tepi ada pendatang asing lepak....

Bahagian bawah ada jual baju, terasing dari atas jual makanan...

Jan: Sinilah tempat paling ramai boleh jumpa orang...di Muadzam

No comments:

.