Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, May 9, 2013

Kisah perut ikan...

Sebenarnya bukan semua penceraian berpunca daripada suami miang main kayu tiga, kayu empat, atau kayu lima... atau masalah kewangan tetapi penceraian juga boleh berpunca daripada sesuatu yang kita tidak terduga. Haaa.

Kawan saya memang tidak boleh hidu bau busuk. saya tahu benar, semasa di rumah sewa dia sangat kemas orangnya, pandai bergaya. Dia tidak suka bau ikan. apatah lagi perut ikan. Ya, kisahnya bermula apabila isterinya terlupa membuang perut ikan. Haa... (Namun kemuncaknya sahaja adalah `kes' perut ikan tetapi ketidaksefahaman tersebut sudah terbina pada tahap-tahap awal perkahwinan mereka). Saya ada nampak dan fikir.

Saya ni malaslah nak ulas pasal perkahwinan orang, tidak adil kepada mereka yang terlibat. (konon malas lepas tu siap hurai dengan detail, he he he. Teruk saya kan? tapi demi Allah bukan nak burukan sesiapa. Yang baik kita jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan).

Sehingga saya menulis posting ini saya masih rasa sedikit rasa sedih sebab perkahwinan sahabat baik saya hancur berderai begitu sahaja. Dan sehingga ke hari ini saya salahkan kedua-duannya. Walaupun si lelaki kawan baik saya tetapi saya rasa dia juga bersalah...

bersambung...  nak gi ke kedai beli cuka dan belacan, nak buat colek betik. Best...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home