Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 8, 2013

Najib dan ayam baik


Najib adalah anak saudara saya yang ketara kesukaannya terhadap binatang. Dia suka pelihara ikan gupy, ikan laga dan ikan molly. Dia juga pelihara berbagai jenis ayam. Dia juga pelihara kucing. Terbaru saya balik mengundi saya teman dia pergi ambil ayam baik.

Sekarang dia suka ayam baik. Memang keturunan saya suka haiwan gamaknya. Saya juga suka haiwan iaitu ikan, kucing jiran dan anjing. Juga monyet.

Najib juga ada bela burung merpati yang pelik.



Ketika saya pergi ke rumah tuan ayam baik. Tuan ayam tidak ada kerana pergi sediakan bas untuk pengundi luar yang akan balik mengundi di Besut. Saya juga pengundi luar tetapi saya tidak naik bas. saya pandu kereta selow-selow.

Ayam baik ini ayah saya dan Najib `pau' di rumah kawannya.
Ayah saya beritahu tuan ayam tersebut telah diberitahu akan kedatanganya. semasa ke rumah tuan ayam, anaknya yang dewasa ada.


Ayah saya peminat tegar ayam baik
Seingat saya waktu saya kecil ayah saya ada juga main ayam baik, main burung merbuk dan ikan kelisa (Arowana).


Cara ikat ayam baik dalam guni.

Ayam ini diletakan di belakang pajero.


Bila saya lihat Najib, saya lihat dia sudah semakin dewasa. saya berharap dia tidak akan hadapi kemurungan hidup sepertri saya.

Jan: Apakah yang dimaksudkan dengan ayam baik?

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home