Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, May 21, 2013

Rumah dalam filem `The Holiday".




Jika kita banyak duit tidak semestinya kita dapat miliki rumah yang cantik. Cuba kita beri kepada tiga orang manusia sebanyak RM500K setiap orang dan suruh mereka bina sebuah rumah. Kita akan dapati tiga buah rumah tersebut sangat berbeza.

Daripada pemerhatian saya, tidak semestinya bila banyak duit rumah kelihatan cantik. Saya pernah berkunjung di dua buah rumah yang kosnya menelam belanja hampir sejuta RM tetapi tidak kelihatan gah. Maka kalau kita dengar kawan kita kata "Kalau banyak duit tentu rumah kita cantik", tidak seratus peratus betul. Itu adalah kata-kata falasi daripada kawan kita.

Gambar di atas adalah gambar rumah dalam filem `The Holiday' arahan Nancy Meyers. Saya suka filem Meyers kerana beberapa sebab. Antaranya terdapat rumah yang cantik di dalam filem-filemnya ( Something's Gotta Give (2003), The Holiday (2006), dan It's Complicated (2009)).

Jan: Bila rumah cantik, jiwa rasa tenang...biarpun hutang banyak. He he he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home