Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, May 28, 2013

Pukul 5 pagi


Tepat pukul lima pagi jam loceng telefon bimbit saya berbunyi. Saya tersedar dan terus buat senaman kucing sebelum saya ke bilik air. Dan selepas itu saya ke dapur minum air. Saya minum berdiri di hadapan peti sejuk yang terbuka. Tidak sabar sebab dahaga. Tidak sopan walaupun handsum.

Saya bangun seawal pukul lima pagi kerana minggu ini saya menumpang kawan berulang ke tempat kerja. Dari Kuantan ke Muadzam. 

Saya harus ada di hadapan rumah kawan saya sebelum pukul 6.30 pagi untuk ke Muadzam yang terletak lebih kurang 130km dari rumah saya. Saya mesti ketuk masuk sebelum pukul 8 pagi.

Jika tiada kuliah saya akan ketuk keluar seawal pukul 5.15 petang dan bergegas ke Kuantan. Biasanya pukul 7.30 petang baru saya sampai rumah. apabila tiba di rumah saya tidak ada banyak masa untuk dibazirkan kerana pukul 11 malam saya harus tidor untuk bangun pada pukul 5 pagi.

Bangun pagi adalah suatu perkara yang ramai orang tidak gemar. Kalau tidak kerana mesti membayar rumah, kereta dan pinjaman peribadi, ramai yang akan tidak bangun pagi. He he he.

Saya juga malas bangun pagi tetapi saya paksakan juga diri saya. Saya harus berada di rumah saya buat seketika. Apa gunanya bayar tapi tak duduk langsung...

Jan: Mgantuk...






No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home