Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, May 27, 2013

Mesti anak dara kan? Haaa...


Sekoyang-koyang datanglah rakan saya memberitahu seorang ustad bertaraf seleberiti telah berkahwin lagi. Saya buat-buat hairan dan terkejut (walhal saya tak hairan langsung). Saya tahu benar orang lelaki kalau kaya mesti kahwin lebih dari seorang, tidak terkecuali kaya ilmu agama...emmm.

"Anak gadis lagi Man oiiii" Kata kawan saya yang datang semata-mata memberitahu saya yang sedang buat slide untuk pengajaran.

" Yaaa ke?" Saya beri respon terkejut walhal tak terkejut pun. Kalau dia kahwin janda anak lapan atau anak dara tua reta mungkin saya terkejut. Terkejut beruk. Ada ke orang lelaki kahwin janda anak lapan? Adalah tu kan? he he he...(baca dengan sinis).

Minta maaflah saya tidak terkejut atau merasa bangga. Saya merasa terkejut dan rasa bangga jika ada suami yang mahu berkahwin janda anak lapan demi membela nasib perempuan dan anak-anaknya. Atau kahwin dengan anak dara yang lanjut usia. Saya rasa bangga.

Kita tolek ketepi hal itu. Kita doakan jea mereka bahagia ke hujung nyawa. Sapa-apa kahwin kita doakan jealah. Kita pergi ke isu lain pulak. Isu poligami. 

Isu poligami? 

Jan: Kawan saya kata sunnah, He he he...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home