"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, May 13, 2013

Masalah blog saya, dan masalah kawan saya...

Minggu ini saya sibuk sikit. Selepas pilihanraya, jadual saya sangat padat. Otak saya berputar ligat 360 darjah. Kali ini saya benar-benar sibuk, bukannya buat-buat sibuk macam biasa. He he he.

Saya juga jaga mak saya. Mak ada datang ke Muadzam. tapi semasa saya menulis posting ini, mak saya sudah saya hantar ke Besut.

Saya juga tidak berpeluang menulis, tidak sempat capai pen dan menulis. Blog saya juga ada masalah. Kadang-kadang tidak boleh buka untuk melihat komen Nong dan Adie. Mereka berdua adalah sahabat maya yang selalu berhubung melalui blog.

Dah bertahun rupanya persahabatan kami. Saya terpaksa menggunakan kaedah lain untuk membaca komen.

Masalah blog

Saya juga tidak boleh menjawab komen kawan-kawan. Ada juga komen yang saya tidak faham entah apa yang ditulis. Seolah masuk dan sekadar menulis entah apa. Macam dekat dengan inbox tulah, mereka masuk jea. Sayang sungguh saya tidak tahu banyak pasal internate.

Untuk pembaca yang mengucapkan selamat hari lahir, saya ucapkan terima kasih dan semoga kita sihat sejahtera. Adie ada tanya link pasal ladylonly.com. Saya tidak link. Entah macam mana pula terjadi. Nanti saya tanya kawan saya yang lain bagaimana boleh terjadi.

Nong, pasal colek betik tu ia adalah antara makanan kegemaran saya. Kita ambil betik putik (betik muda). Kita hiris-hiris kasar. Dan kita buah kuahnya dengan cuka dicampur lada dan belacan. Letak gula juga. Lepas itu kita ambil hirisan betik tadi terus colek dengan kuahnya. Haaa. best sangat.

Hasilnya dua hari hidung saya merah dan tekak saya perit. Saya tak boleh makan belacan sebenarnya, he he he.

Masalah kawan saya

Saya juga tidak menyambungtulis pasal isu perut ikan. Sampai sekarang dia tidak membalas sms saya. Mungkin dia tengah merana kot, tapi harap dia ok jea. Namun isterinya ada talipon saya beritahu suaminya itu mahu rujuk. Emmm. Dan dia kata dia tak nak sebab tak percaya perangai suaminya akan berubah.

Saya no komen.

Buat pertama kalinya saya tidak masuk campur sokong mana-mana pihak. Saya cuma bagi statemeng biasa iaitu `apa-apa pun saya berdoa awak berdua dapat selesaikan dengan baik'. Saya kata gitu jea walaupun sebenarnya saya boleh ulas panjang lebar pasal perkahwinan mereka. Namun tentulah saya bersedih sebab suaminya kawan baik saya.

Nanti saya menulis semula...

No comments:

.