"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, May 29, 2013

Perlawanan Pahang - Johor Darul Takzim Dibatalkan !!!


`Jangan nangis, malu la sikit kat peminat...'
(sekadar hiasan jea...)


Macam mana pemain bola nak main bola kalau penyokong terlalu ramai sehingga ke atas padang? Haaa...

Apa perasaan kita bila bayar tiket tapi tak dapat tempat duduk? Haa...

Apa perasaan kita bila kita nak tengok bola tetapi orang sebelah kita siap bawa bakul makanan. Ada nasik lemak, roti canai dan puding raja. Siap dengan bocong air!

---XXXX---

Selamat datang ke Malaysia. Banyak perkara pelik yang terjadi dalam arenanya. yang akkhirnya saya percaya akan menjadi kebiasaan. Tahniah kepada sesiapa yang terlibat. (He he he).

Saya simpati, mengapa kalau ada tempat duduk katakan lim, tiket terjual sepuluh! Atau tempat duduk 100 tiket dijual 150!. Mengapa beli dua tiket (untuk suami isteri) tapi bawa anak 4!

Saya bukan kaki bola. Bukan semua objek bulat saya suka, he he he. Tetapi peristiwa pembatalan ini tidaklah mengejutkan saya. Saja saya buat-buat terkejut lebih. Saya tahu sikap peminat dan organisasi bolasepak kita. Banyak yang tempang...`sepak bola tak sampai hala...'

Namun kata kawan saya (yang kecewa sebab tunggu depan teleyisyen tapi tak dapat tengok) ini terjadi kerana ramai juga antaranya iaitu peminat bola sepak tidak ada kesedaran sivik. Yang sepatutnya molek duduk tengok di rumah sahaja. Kalau ada anak kecil misalnya berkorbanlah rasa gatal nak tengok tu, ini tak...mereka hereeeet anak mereka yang masih bayi lagi...pergi tengok bola.

Suami peminat bola, isteri peminat suami (suami yang minat bola), pergi juga meneman bimbang manalah tahu suami akan ngorat di tepi padang. (Zaman sekarang ni perempuan bukan sahaja ada di perhentian bas, ia sudah ada di mana-mana. Kita tidak boleh larang. Perempuan sama naik dah galoknya minat bola). Akhirnya suami isteri pergi tengok dan anak-anak jadi mangsa dibawa sama.... Kata kawan saya lebih kurang.

Saya terus sokong 1000%...kata-kata kawan saya...

Jan: Ah, lagipun pergi tengok pertunjukan bola bukannya berprestij!


No comments:

.