Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 22, 2013

Bahagia, ceria dan indah belaka? Jangan hipokrit!


Apabila kawan saya beritahu dia menangis bila dimarahi oleh suaminya, saya tidak merasa apa-apa. Apa yang peliknya. Biasalah. Tak kanlah bila dimarahi suami hendak melompat, berbogel atau buat kek pisang!. Haaa... Menangis bagi saya biasa ( i'm a major weeper jugak, he he he, bila rindu melampau saya juga menangis, saya tidak buat senaman atau menari gelek bila saya rindu. He he he).

Tiada yang sempurna di dunia ini termasuklah suami kita. Dan kalau suami kita itu sempurna, mungkin bukan kita yang hidung pesek ni jadi isterinya. Bukan kita yang pemalas masak ni dipilihnya. Haaa... Sikit-sikit orang lelakilah salah sebab kasar dan tak sensitif, tak peka dan pekak. Huh!

Yang luarbiasanya mungkin bila suami menangis bila dimarahi isteri... Haaa, he he he he. Pernah tak sebagai isteri, kita buat suami kita menangis? (berdosa tau...he he)  Atau sebagai suami kita nangis depan isteri! He he he...(malu tau...)

Senang kata dalam perkahwinan ada hubungan, dan percayalah tiada hubungan yang senang! Tak akan ada selalu bahagia, ceria dan indah belaka! 

Jan: Pernah juga seorang suami menangis depan saya! 

2 comments:

Anonymous said...

kekdg lelaki pun kna menangis... br hati kite lembut.... come on kite bkn perfect....

Nong Andy said...

Hidup kita umpamaa pusingan roda, ada masa kita bahagia.. ada masa kita mengesat air mata..

Definasi bahagia itu dari kita sendiri yg sebenarnya..

Kita mungkin bahagia dgn cara kita...

Mungkin ada yg merasa bahagia dgn berlagak ceria..bahagia.. mungkin itu terjemahan bahagia untuk nya...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home