"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, January 9, 2013

CRTO: Berzina atas katil isteri...

Semalam saya terjumpa kawan saya yang jarang saya jumpa. Saya tidak mahulah cerita siapa dia, jantina apa,  umur berapa, atau sokong BN ke tak, dan sebagainya. Ini untuk menutup identiti sebenar kerana yang  lebih penting adalah ceritanya, kisah dan tauladan. Yang kita sebagai manusia patuk ambik perhatian.

Bila berjumpanya..., sebelum dia bertanyakan status saya "bila nak kahwin?', saya terlebih dahulu bertanyakan soal dia yang tidak kahwin-kahwin. He he he, aci tak?. Dan adakah sebelum orang melukakan hati kita baiklah kita melukakan hati orang terlebih dahulu? Tentulah tidak, kan? Haa...

Dia sempat bercerita bahawa kawan baiknya bercerai kerana bila dia (kawan baiknya) balik rumah suaminya sedang bersungguh-sungguh buat seks dengan perempuan lain atas katil mereka. Saya buat-buat tergaman dan buat-buat terkejut. Kawan saya bercerita kejadian berlaku sebijik macam dalam drama Melayu atau drama Cina moden. 

Gambar hanya hiasan, tak ada kena mengena dengan penulis blog

Pasangan tersebut sebenarnya baru sebulan berkahwin. Mulanya saya nak kesiankan perempuan tersebut. tetapi lama-kelamaan saya rasa perempuan itu bodoh!. Maksud saya bodoh kerana tak kan laaaa sebelum kahwin tak selami dulu hati budi bakal suami. Tengok dulu betul-betul!

Namun kawan saya ni kuat sokong kawan dia yang diceraikan tersebut. Kawan saya kata kawan dia memang seorang perempuan yang baik dan cerdik. Dan sebelum kahwin dah lama berkenalan dan bertunang. Demi allah tak ada tanda-tanda lelaki tersebut gatal atau miang. Mungkin lelaki yang dikahwininya itu memang pandai menipu. Katanya...

Maka saya bekalkan la juga beberapa ketul simpati kepada kawan kepada kawan saya tersebut. Tetapi sebenarnya saya tidak puas hati... Saya tetap nak salahkan perempuan tersebut atas kegagalan dia memilih dengan betul. Saya pun kurang pasti atas sebab apa saya asyik tak nak menyebelahi isteri malang tersebut. Pelik jugak.

Pun begitu saya tidaklah sekuman pun menyokong suami yang berzina tersebut, lagipun tak kan la tak ada tempat lain nak buat dosa. Atas katil yang halal itu sendiri pun tibai haram juga...he he he. Namun saya memang percaya ada suami-suami sebegini `hebat', mungkin ramai suami yang sudah memiliki isteri (atau isteri-isteri) tetapi kepala otak masih nak berzina dengan perempuan lain. (...dengan alasan yang kadang-kadang macam pendek akal. Contohnya berpakaian seksi sangat, tak tahan...)

Shengkan! (very embrrassing), isteri yang ternyata sah sudah ada, suruhlah pakai seksi-seksi atau pakai tali leher jea...(tanpa baju, he he he. Maaf saya galak sikit hari ni sebab permohonan untuk semak gred gaji saya dipertimbangkan). 

Kawan kepada kawan saya tadi diceraikan serta merta dalam bilik itu juga, kesian jugak kan?. Yalah kalau hutang perabut beli katil dan kelengkapan bilik (khas untuk kahwin) dari Kort Mamoh pun baru jelas 3 bulan? Haaa...

Semasa kawan saya syahdu bercerita, saya diam sahaja. Saya memang berniat untuk muatkan cerita ini dalam blog, bukan nak berdakwah atau ceritakan aib orang tetapi sesama ambillah pengajaran. Yang perempuan pilihlah yang baik-baik bakal suaminya agar tak terpilih buaya hidung belang. Dan si lelaki pula kalau kahwin tu buatlah cara kahwin, betapa ligat dan pandai kita, suatu hari nanti di dunia ini allah akan balas terus... percayalah.

Allah balas juga tak esok lusa, tak lusa tulat, tak tulat tubing, tak tubing tunggang langgang. Tak di dunia, dia akhirat!

Inilah CRTO saya kali ini...

Jan: CTRO (Cerita Tentang Rumahtangga Orang)

2 comments:

Adie Achim said...

"lelaki yang baik untuk perempuan yang baik".. hmm..

sukiman said...

saya baik...he he he.(perasan ni...)

.