Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, July 16, 2012

Mengapa orang tidak menolong orang?

Katakanlah kita seorang diri melakukan perjalanan sesudah subuh dan melalui suatu perjalanan yang sunyi, sampai di suatu selekoh kita nampak seorang pemuda tampan/perempuan jelita lagi muka tak bersalah (ada iras Aron Aziz/ Rozita Che Wan) duduk hampa di tepi jalan kerana tayarnya bocor, adakah kita berhentikan kereta untuk menolong?



Tentu ada dia ntara kita takut  nak berhentikan kereta kerana ada kemungkinan pemuda tanpa/perempuan jelita itu adalah `umpan', Dan sebaik sahaja kita berhentikan kereta, keluar dalam semak memang dah ada gengnya untuk merompak/memperkosa kita. 

Jan: Haaa....

3 comments:

Adie Achim said...

Oh saya akan berhenti tepi untuk bertanyakan samada dia tu artis atau tidak. Sekiranya ya. saya akan meminta autograph. Sekiranya tidak saya akan meminta diri. Walaubagaimanapun saya tidak akan menawarkan bantuan. Boleh?

Xora said...

saya akan menjadi rakyat malaysia yg sejati, dengan memperlahankan kenderaan saya sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas dan jika saya sempat, saya akan snap gambar dan upload ke FB.

Nong Andy said...

adakalanya aku lurus bendul.. mungkin saja akan memberhentikan kereta. dan jika nasibku sial mungkin saja aku jadi mangsa... tapi setakat ni belum ada..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home