"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, July 25, 2012

DPL: Berbuka di Mc Donal Telok Chempedak...




Gambar di atas adalah kawan saya iaitu Zuraini. Pada posting yang lalu ada saya bercerita pasal muka dia berseri-seri setelah bertunang. Muka saya pun berseri juga (walaupun tak bertunang) cuma kadang-kadang mega mendung bila teringat kisah yang lalu.

Mek Zue turut datang menemani saya di Mac Donal tetapi pulang sebelum berbuka. Dia ada hal.

  

Gambar di atas saya dengan pelajar. Kami nampak macam adik beradik (walaupun perbezaan usia berpuluh tahun). Saya tidak ada apa-apa rahsia awek muda, saya seperti orang lain juga yang tak cukup tidor, makan apa sahaja, kena bayar kad kredit dan sebagainya.

Mungkin tuhan berada dengan orang yang sabar, walaupun saya dianiaya, saya tetap sabar dan tidak bercadang hendak balas balik sebab biarlah tuhan menentukan segalanya... Biarlah dia puas hati dan bahagia bila aniaya saya.





Inilah makanan yang dimakan oleh saya semasa berbuka. Kenyang sekejap jea.... Namun sehingga ke hari ini saya masih tidak makan nasi sama ada waktu berbuka atau bersahur. Saya makan mee goren sahaja.


Pelajar India saya sama-sama berbuka dengan saya...





Inilah kali pertama dalam hidup saya berbuka di kedai makanan segera. Berbuka dengan burger menyebabkan tidak beberapa lama kemudian segera juga kita lapar kembali... dahlah lapar masa main layang-layang...he

Jan: Di Telok Cempedak ini juga ada KFC dan Burger King...

No comments:

.