"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, July 21, 2010

Golongan pertama

Ikhlas saya cakap, kalau boleh dalam menawali usia 40an ni saya tak nak lagi terlibat dengan skandal. Saya dah letih benar... Namun kerap kali jugak saya terus terjebak dan akhirnya seperti biasa, ianya berakhir dengan penuh tragis...
Tetapi yalah kan, kita tak boleh larang orang daripada dambarkan kita...
Daripada pengalaman saya, orang perempuan yang nak kan saya akan terbahagi kepada 3 golongan utama apabila saya `menolak' mereka. Ini daripada pemerhatian dan pengalaman saya sahaja, lain orang mungkin lain pengalamannya.
Golongan pertama:
Apabila saya menolak mereka, mereka terus tidak mahu lagi berkawan dengan saya. Mereka akan jauhkan diri daripada saya. Sebarkan keburukan saya dan terbalikan cerita saya pulak tergilakannya! Bayangkan...!
Jika dia melihat saya bersama perempuan-perempuan lain hatta bini orang sekalipun, mukanya ditarik muka 14. Iaitu masam dan jeling semacam je. Mucung.
Tentulah saya malu jika perkara sebegini berlaku di tempat kerja saya dan berlaku dalam masyarakat kita ni yang masing-masing mahu tahu hal orang lain ni... dan biasanya daripada pengalaman pihak lelakilah yang akan disalahkan.
" Tok skear (sangka) sukiman mung gitu perangai..." Kata seorang kawan saya apabila dia dengar saya ada kirim 3 pucuk surat merayu cinta pada perempuan tersebut (yang saya tolak).
Rupanya perempuan itu sebar cerita, buat-buat cerita. Pada halnya sebaris ayat pun saya tak tulis... Dan untuk menambah parahkan lagi cerita, cerita ini turut disebarkan kepada para pelajar saya! Sampai ada yang bertanya!.
Teruk kan, kesian saya. Kesian dia...
Maksud kesian dia tersebut, saya kesian juga sebab dia gagal kawal diri apabila cintanya ditolak.... Dan lebih parah lagi perangai halus, lembut dan muka ayu tersebut dah bertukar watak kepada watak mak tiri Snow White.
Jan: Saya malu...

1 comment:

diana said...

itu la pompuan..
mudah tersisa dendam dihati..
sekali di tolak,dari sayang menjadi api..

kadang2 pernah terdetik nak buat x peduli dgn ape yang terjadi..
tapi naluri pompuan...
secalit pun tetap terkesan.

.