"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, July 22, 2010

Golongan kedua dan ketiga...

Nasib baik ada blog ni, bolehlah saya bercerita luah perasaan, untuk kepuasan diri. Kalau saya cerita direct kat kawan-kawan mereka tak faham. Malah selamba salahkan saya kerana saya lelaki. Saya dah cuba ceritakan sebenarnya dan memang benar saya yang disalahkan! Memang senangkan salahkan orang...huh!
Golongan kedua:
Mereka teruskan sahaja perkawanan dengan saya. Bila saya `tolak' mereka boleh terima kenyataan dan akhirnya kami jadi sahabat baik selepas itu.
Saya pun selesa dan dia pun selesa dalam persahabatan ini. Malah saya pulak cuba tolong carikan laki untuk mereka kelamini. Sehingga mereka bersuami kami tetap jadi sahabat dan kawan yang baik. Ada dia antaranya suami mereka juga menjadi kawan saya.
Golongan ketiga:
Terus buat-buat menangis dan kononnya terima hakikat. Dan berkawan macam biasa tetapi dalam waktu yang sama jika kita perhatikan dengan teliti, mereka masih lagi melakukan serangan halus dengan penggodaan yang tajam.
Tetapi golongan ke tiga ni tidak bertindak memburukan saya. Mereka masih memuji dan menatang saya bagai minyak yang penuh. Mereka sebenarnya masih berharap lagi, manalah tau ada peluang kan...he he he.
Mereka teruskan usaha beri hadiah la, ajak tengok wayang di Kuantan la, dan ajak pergi Kuala Lumpur la (sebagai teman beli belah). Tetapi saya tak tunaikan, saya tak ambil hadiah yang mereka beri... Perasaan bukan barang boleh dijual beli.
Kesimpulannya, pertama-tamanya saya hargai jika ada yang hendak kawin dengan saya. Itu tandanya saya ni bukanlah buruk benar orangnya. Tentulah saya rasa bangga sikit sebab ramai yang lebih handsum, kacak mancho bergaya, bijak pandai, lebih pandai `berlakon', dan kaya raya-budi bahasa berbanding dengan saya yang tak tahu ke tengah ke tepi ini.
Kepada pembaca blog saya, sebenarnya saya ni dalam gambar je nampak sikit handsum (perasan, he he he) tetapi kat luar tak lah handsum mana. Bak kata orang indah gambar dari rupa. Jadi saya panjat alhamdulilahlah (unsur agama) jika ada orang nak ke saya (tetapi belum tentu saya nak ke dia, he he he).
Kembali kepada tajuk, golongan ketiga inilah yang buat saya rasa rimas. Nak jauhkan diri terus daripadanya rasa bersalah pulak sebab dia juga dah jadi kawan yang baik. Tetapi kalau asyik digoda, menyampah jugak saya. Ya lah apa perasaan kalau orang yang kita tak suka goda kita? Sendiri jawablah ya, kan?
Saya dah tak tahu nak buat macam mana. Tetapi saya tak buat perkara-perkara yang saya rasa dia akan perasan. Saya tak puji dah dia. Saya juga buat-buat perangai buruk supaya dia tak jadi nak ke saya, biar jadi hanya kawan. Saya buat-buat seperti: Contohnya saya beritahu saya kuat merokok, saya suka perempuan seksi punggung compact, saya setuju sangat lelaki berpoligami, saya puji Siti kawin dengan laki orang (Datuk K), saya suka Fasha Sanda dan perkara-perkara lain yang perempuan tak suka.
Namun akhirnya saya dapat kesimpulan, saya gagal dengan cemerlang. Perempuan ni kalau dah perasaan, kita buruk dan tak layan dia pun dia perasan kita layan. Itulah namanya perasan.
Selamat datang ke dunia nyata...
Jan: Namun bukan semua perempuan perasan dan selalu jugak lelaki yang perasan lebih, he he he.

5 comments:

Abah Mui'zz said...

Mang, untuk setiap golongan tu, ada berapa la wakil agaknya ya. Hehehe, untung badan mu mang.

sukiman said...

hisss, aku merana...he he he.

diana said...

dah ade orang nak dia tak nak pulak..
mu nok yang guane mang?
pegh...kejutan...!! aku spiking ganu..!

madier said...

...skimang,golongan ke3 tu bukan nama perasan,tu namanya soal hati...bicara soal hati ni pyh skit..."kalau hati sudah suka, semuanya indah saje..."kuikuikui....

sukiman said...

tahniah diana, selamat datang ke negeri cantik, budaya menarik dan orang-orangnya nat bad, he he he.

madier, betul tu. tu golongan soal hati tetapi lagi parah `Golongan ke 4'. lagi makan hati...hu hu.

.