"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, October 30, 2008

Gunung Banang...

Selat Melaka lautnya tenang, (hai... lautnya tenang)

Di situlah banyak berlabuh perahu bugis, (hai...perahu Bugis)

Orang yang jauh jangan dikenang,

kalau dikenang menangis tentu menangis...

(ahai... tentu menangis...)

Asalnya kapas menjadi benang (hai...menjadi benang)

benang ditenung menjadi kain... (hai...menjadi kain)

Orang dilepas jangan dikenang... jangan dikenang.

sudah menjadi, hai lain si orang lain...

lain si orang lain...

orang yang lepas jangan dikenang,

jangan dikenang...

sudah menjadi orang lain...

Hai si orang lain...

Masa bangunan fasa ke dua ni dalam proses pembinaan suka sangat hati, tuhan je tau. Sebab daripada duduk kat bangunan kecil kat Pekan akan berdiri lebih gagah kat Kuantan.
Hari-hari tengok progres bangunan ni (sampai malu kat pekerja-pekerja kontrak tu, he he he). Dalam hati cepat-cepat la siap, cepat-cepat la siap....tapi kita merancang, tuhan yang menentukan....jodoh tak panjang.

jankaulu: ... bermakna sekali lirik lagu Gunung Banang ni ( bagi yang mengerti... ).

4 comments:

anis said...

alamak sukiman ada koleksi gambar KSP..bagus betul la...tak sangka...

jankaulu said...

...tak semudah kau sangka
melepaskan kau pergi
hati yang meronta hampa dan kecewa...(ikut stail Ramlah Ram).

sekarang kolej semakin cantik. kelas gitu.

Eja said...

org kat ksp pun xde gmbr sebyk dia ada masa pmbinaan fasa 2 gaknya kan...hehehe

jankaulu said...

sebab tu la nama blog ni jankaulu...

.