Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, January 10, 2014

10 jenis barang saya beli kat Giant Kuantan (2014)


Minggu lepas selepas baham KFC, saya terus masuk ke Pasaraya Giant, Kuantan. Saya beli beberapa barang yang memang saya dah tulis dalam minda:

1. La Coffee seleberiti.
Ala yang kat tv tu 24 jam dok iklan. Yang mereka duduk ramai-ramai bergaya urban di atas sofa dan sambil buat testomoni kelazatan kopi ko ni. Saya beli sebab rasanya sedap. Senang guna yang segera punya. Zaman ni memang semuanya nak cepat, semuanya nak segera. Mee segera la, kopi segera la. Sebab itulah kot tiba-tiba segera juga matinya, he he he.

Sebenarnya baru dua bulan lepas La Kopi ni sampai ke Muadzam. Ramai kawan saya yang gembira, saya juga gembira sangat. Kami terus membelinya.

Sekarang dah ada di Kuantan. Semoga nanti sampai di Labuan agar saudara Adie dapat membelinya. Saya campur sedikit dengan susu pekat, baru meletop. Baunya harum Adie.

2.  Listering
Lestering saya dah habis. Kali ini saya beli yang perasa Peach pulak. Kalau perasa origenal dah biasa sangat dan pedih gusi. Bila berus gigi sebelum tidor saya kumur dengan listering ini. Rasa segar semacam. Biarlah kita tidor dalam bersih sambil memeluk bantal golek.

3. Ubat gigi Safi
Inilah pertama kali dalam hidup saya saya guna ubat gigi Safi. Biasanya kalau tak Darli, saya guna Colgate. Saya tengok harganya murah. Saya telah menggunakannya. Tiba-tiba saya juga rasa suci bila menggunakannya...(konon).

4. Anti PesT
Saya nak sembur ke pokok lada saya yang dah berjambak buahnya. Saya lihat ada macam hama putih berterbangan. Yang ini katanya racun semulajadi. Baunya tak sedap, rasa nak muntah (walaupun saya tidak berbadan dua).

5. Biskut Bantal bertimbang
Biskut bantal ini saya beli secara timbang seberat 200gram sahaja. Buat mengunyah depan tv. Biskut ini tawar saja rasanya namun sedap dikunyah. Sekarang bila saya duduk depan tv kalau tak mengunyah tak sah.

Sebenarnya saya makan biskut bantal ini sejak saya kecil lagi...

6. Shamppo dan konditionar Rejoice
Syampoo saya juga sudah habis. Saya pakai syampoi murah saja iaitu Rejoice. Saya juga beli perapi. Walaupun saya pergi kerja tak sikat rambut (biar nampak liar, natural dan seksi) tetapi saya tetap bersyampoo.

Bila bersyampoo saya buat-buat la gaya mewah sambil menyanyi lagu Normadiah (lagu top carta bilik mandi saya bulan januari 2014. Tahun lepas `masih jelas' - Hapis.

7.Bedak Carrie Junior
Walaupun saya sebenarnya sudah terlebih senior tetapi saya gemar guna bedak baby jonsong atau Carrie. Saya rasa selesa memakainya. Rasa macam bayi jea walaupun dah tua bangka. He he he.

8.Pewangi bilik air yang murah
Saya sudah tidak menggunakan Glade, saya beli yang murah RM2.99 jea untuk tandas saya. Insyallah kalau saya kerja kuat, naik gread gaji saya akan beli Glade semula.

Masuk bilik air kena wangi sebab bila terkentut di bilik kecil sudah terbau, inikan pula bila kita berak...hehe

9. Benda biru untuk letak dalam tangki toilet
Benda ni kita letak dalam tangki, bila kita flas akan keluar air biru. Ada juga dalam iklan. Adakah saya mangsa pengiklanan?

10. Berus periuk hijau untuk berusTeafel.
Saya beli yang murah jea. Yang mahal saya dah pernah pakai tahun 2013. Memang saya nak berjimat 2014. Sebolehnya saya cuba turunkan perbelanjaan. Buat apalah beli yang mahal padahalnya fungsi sama jea iaitu membersihkan kuali...(Betul ke ni? Saya sendiri tak percaya apa yang saya tulis ni..he he)


7 comments:

Anonymous said...

suki..anti pest tu..didn't work for me..
i tried the anti pest yg cosway..lebih ok.. sbb kt pokok bunga ros, kurang belalang.- trinitoo

Jankaulu said...
This comment has been removed by the author.
Jankaulu said...

memang...hu hu hu, tak berkesan. Rugi saja beli RM14 rasanya.

balik sembur la kat pokok lada sebab ada macam benda halus putih kat daun bawah...

memang tak berkesan, geram rasa...

Adie Achim said...

Terhinging nak rasa LA Coffee tapi Labuan belum sampai lagi. Pathetic kann..

Jankaulu said...

he he he semoga sampai jua nanti Adie.

Anonymous said...

Coffee tu selalu nmpak di iklan.

Tak ganggu perut konon. Saya perasan coffee memang ganggu perut kadang2..

Tapi yg paling teruk ganggu mata. Kalau saya minum jam 8 malam.. maunya 5 pagi baru tidur...


Nong andy

Jankaulu said...

nong.
ganggu mata? ya betul... saya setuju.

tapi boleh cuba dulu, best!

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home