Total Pageviews

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, January 30, 2014

SYMP (Saya Yang Menurut Perintah)

Saya dihujani dengan sms dan panggilan daripada kawan-kawan saya berikutan posting saya yang terdahulu. (Nampak sangat kawan-kawan saya tidak nonton berita TV3 tetapi membaca blog saya, he he he)

Saya memaklumkan kawan-kawan jauh bahawa proses pengisian borang sudah bermula. Namun sekali lagi saya tegaskan ianya bukanlah bermakna seluruh UNITEN Muadzam akan berpindah ke UNITEN Putrajaya atau UNITEN Muadzam akan tutup. Hanya jabatan saya dan beberapa jabatan yang terlibat dengan perpindahan.

Kata pihak pengurusan, mereka akan peka kepada masalah para pekerja. Mereka akan guna konsep `wingwing situationg'. Saya percaya kepada pihak pengurusan.

Perkara pertama terlintas di fikiran saya ketika berita ini terkeluar ialah wajah ayah dan mak saya...(terutama wajah emak). Saya akan berjauhan daripada mereka. Ayah sudah dekat 80 umurnya, dan mak dekat 70. Mereka tinggal hanya berdua di rumah, di kampung. Saya akan makin jauh daripada mereka...kerana saya masih bujang, sayalah yang rapat dan senang menjenguk mereka di kampung...

Kedua, saya terbayang bagaimana saya yang handsum dan berpenyakit darah tinggi (makan pil setiap hari) bawak kereta paling laju 70km sejam (sambil dengar lagu Kak Pah) akan memandu di jaringan jalanraya yang sibuk dan makan jem hampir setiap hari. Tentu saya akan menyewa sebuah bilik kesil sahaja di sana. Di bandar Kuantan sekali-sekala kereta saya di hon kerana macam siput...he he he (namun tidaklah selalu).

Ketiga taman saya. Ikhlas saya cakap saya rela memandu ratusan kilometer ke Kuantan untuk jengok taman saya. Taman saya pula semakin cantik...(perasan pulak ni). Taman itulah menyejuk kan hati saya pabila mata memandang... Sejukan saya dari dendam yang tersisa...

Saya tidaklah mahu bersikap negatif kerana sebagai manusia harus hadapi cabaran, bukan mengundur. Dan saya setuju bak kata Lan LoloQ kita adalah di pihak SYMP. 

Jan: Setelah dia berhijrah dari kelopak mata saya, saya selalu menahan rindu...(ini isu lain...)


4 comments:

Angah said...

tak ape...bila dah jadi warga putrajaya nanti, anda akan cekap dan pantas memandu spt pelumba f1

sukiman said...

he he he...harap-harap

Ann said...

sir,saya pun berhijrah jugak! keke
isnin saya lapor diri untk intern.
doakan saya sir.

and, insyaAllah sir lagi bahagia di bangi.hik3.good luck sir! ^^.kalo sir nk upah org jaga kebun sir, bgtau.ibu sya blh tmbh income!hehe:P

Anonymous said...

Tahniah & Good Luck

   

.

.

.