Total Pageviews

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Sunday, January 19, 2014

Berfikirlah dua hala atau berhala-hala (walaupun yang negatif...he he}

"Saya rasa tidak begitu..." Saya menyampuk, sebabnya saya sudah tidak `tahan' dengan cara mereka berfikir satu hala. 

Saya menyampuk kerana bagi saya TIDAK SEMESTINYA begitu. Memang mereka kelihatan sangat yakin (dan sepatutnya saya tidak masuk campur) apabila mereka mula saling memuji suami masing-masing dalam FB. Tetapi saya tidak tahan, saya tidak mahu mereka rasa sangat `selasa ' atau sangat `selamat'.

Isunya ialah mereka memuji akan suami masing-masing iaitu `walaupun dalam keadaan susah suami mereka tetap berada di samping mereka'. 

Perkataan `walaupun', itulah yang menganggu fikiran saya. Pada pandangan saya seorang suami tidak bertukar `rupa atau perangai' bila rumahtangga berada dalam keadaan susah. Maksud saya kalau duit tidak ada mereka akan turut berjimat, kalau anak sakit barah tahap 4, mereka akan turut menjaganya, gitulah juga kalau miskin atau atap bocor mereka sendiri rukah rabung rumah menampalnya!

Dalam kes suami bergaji lebih kecil dari isteri lagilah. Maksud saya suami akan berada di sisi isteri. Tapi cuba bila suami bertambah senang? Cuba suami kita tu ada duit puluhan ribu? Apalagi ratusan ribu? Kita si isterinya, kalau kita kereta mungkin dia dah tread in kan. Haaa... He he he.

Saya cuma tulis dalam FB itu "Sebenarnya kalau kita nak kenal perangai suami kita yang sebenarnya, tunggu bila dia dapat banyak duit atau jadi kaya... Apa kita ni di sisi dia?"

Haaaa...Bukan semua pembaca faham apa yang saya cuba beritahu, tetapi saya percaya ada yang AMAT  faham maksud saya...

Jan: Kalau aku kaya! Kalau aku kaya! Aku tetap akan mencintaimu...kerana cinta dan kasih sayang itu dalam senang dan susah ..gitu! (konon la tu...he he he)



Tajuk: Sejak jadi presiden bukan main lagi!

Dialog mulut: "Boleh tak saya tukar tempat duduk?

Dialog dalam hati: "Amboi aku terconguk sebelah dia, dia main pegang-pegang mesra pulak!

3 comments:

Genre Dari Langit said...

Hahahha... ya ... itu lah 'lelaki'

Nong andy

Vivacious O'light said...

Tp,ada kwn sy ckp, Allah brtindak mengikut sangkaan kita. Biar la nk sgka baik kt suami.

Angah said...

betul sekali, DUIT selalu selalu menjadi punca rumahtangga 'diduga'. Kurang duit pun dugaan, lebih duit pun dugaan

   

.

.

.