Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, July 10, 2013

Pokok Kemuning (Murraya paniculata) 2



Saya telah berjaya selesaikan penanaman semua pokok Kemuning ini. Berpeluh-peluh dalam dan luar apabila saya menggunakan cangkul atau `cok betul' (sejenis cangkul). 

Letih sangat apabila membuat kerja-kerja pemburuhan ini, namun ia menyihatkan badan (sekaligus melesukan badan jugak, he he heh. Saya menanamnya dengan pantas kerana mengejar bulan puasa.


Pandangan belakang


 Saya menanamnya dia antara pokok jenis kipas yang saya beli di Kuantan. Entah apa nama dia. Pokok tu macam kipas, saya lihat kakak saya tanam di rumahnya. Bila saya membeli dengan pekerja harganya lebih mahal berbanding dengan berbual-bicara dengan pemilik nurseri.


Pandangan depan


Saya menanam di antara








Tidak sabar-sabar saya mahu melihat pokok ini membesar. tentu daunnya yang kecil hijau pekat merambang mata. dan baunya yang wangi membuat impian saya lena....

Mengikut Prof Madya Ab Aziz jika terdapat lebih dari tujuhjenis tanaman berbunga wangi di kediaman, dipercayai malaikat mudah singgah . (Majalah Impiana,m/s:138, Edisi 10, 2007)

Jan: saya tanam sebab saya mesti buat sesuatu, supaya hidup saya bergerak...saya suka hijau dan wangi...

1 comment:

.:chEyaNtie:. said...

tahniah!kemas sungguh hasilnya..jeles betol saya tengok..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home