"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, July 29, 2013

Jan:

1. Antara beberapa kekesalan atau keterkilangan dalam hidup saya ialah saya tidak pandai menulis. Amat sukar bagi saya untuk menulis apa yang saya hasratkan oleh otak dan hati. Saya hanya terus menulis sahaja...terus menulis dan menulis.

2. Saya tiada gaya penulisan yang hebat, juga tiada gagasan yang besar dalam penulisan saya. Mungkin hidup saya pun memang begitu. saya menuls yang biasa-biasa sahaja.

3. Saya amat cemburu kepada Zaini Hassan, Firdaus Abdullah (pensyarah saya di UM dulu), Salleh Majid, A Kadir Jasin dan Tun Dr Mahathir Mohamad (sekadar menyebut beberapa nama). Mereka sangat pandai menulis dengan idea besar dan gagasan hebat.

4. Menulis tidak seperti kita bercakap. Menulis memerlukan peraturan dan kekemasan idea. Terkadang menulis juga memerlukan kejujuran dan keberanian. Namun tulisan yang hebat adalah terus dari hati...

5.Banyak perkara yang manusia buat dan perlakukan menarik minat saya. Kalau boleh saya mahu menulis pada setiap hari dan ketika.

6.Saya biasanya menulis di kertas dahulu sebelum menyalinnya di skrin komputer. Menulis menggunakan pencil atau pen seolah idea mengalir terus daripada hati ke otak dan ke kertas. Dan kadang-kadang terus dari hati tanpa singgah dahulu ke otak. He he he.

7.Saya percaya jika suatu hari nanti saya tidak menulis blog lagi, saya tetap juga menulis di kertas-kertas...


No comments:

.