Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, July 23, 2013

Gas habis, Timor, Firman dan..." Mimpi Man..."


Biasanya pukul tujuh petang barulah saya mula masak nasi untuk berbuka. Saya memang begitu. Jadi saya masaklah nasi dalam vision 2020 tepat pukul tujuh petang. Bila nasi mengelegak, saya tukar air dan letak semula. Konon nak meminimakan kanjilah tu. Jaga kesihatan.

Saya terus ke ruang tamu dan mula siapkan makanan atas meja. Saya letak kerisek, sambal dan ikan panggang. Semua lauk tersebut kawan saya yang beri. Baik sungguh hati dia kan?

Sekoyang-koyangnya pukul 7.15 saya ke dapur dan...alamak!. Gas habis! Saya dapati nasi saya tak masak lagi. Panik sekejap.

Saya terus memecut menuju bazar ramadhan, saya rungsing sungguh sebab waktu berbuka sudah dekat. Setiba di bazar saya terus pergi ke gerai nasi kukus. Saya beritahu nak beli nasi sahaja, tak nak lauk. Harga nasi tu RM1.50.

Keesokan harinya saya talipon kedai untuk pesan gas. Mereka beritahu penghantaran akan dibuat pada pukul lima petang. Saya tunggulah mereka kol semula sambil tengok dvd.

.......

Sekoyang-koyangnya datang seorang pemuda mengetuk sliding door dan letak tong gas. Pada masa tersebut saya masih lagi sakit badan, maka saya suruh anak lelaki saya Timor dan Firman tolong angkat gas tersebut.

" Ayah letih ni, tolong angkat tong gas dan tolong pasangkannya sekali" Kata saya sambil terus menonton dvd.

......

Tiba-tiba saya terdengar ada orang mengetuk sliding door saya. Saya buka pintu. Oh orang penghantar tong gas rupanya... Saya terlelap tadi... Ya allah...


Jan: Penulisan warna hijau tersebut rupanya mimpi saya masa saya terlelap sekejap...he he he. 

3 comments:

Asmawati Abdul Eid said...

tuan

saya ingin dptkan emel tuan utk sy tanya ttg permohonan menjadi tenaga pengajar di UCSA (wpun tuan tidak lg berkhidmat d situ).

tkasih.

Asmawati
Kl

emel: baldubirukancil14@yahoo.com

Anonymous said...

ahhaha

azr said...

ade ke periuk vision 2020?

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home