Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, December 13, 2009

Siti Aisyah dan Siti Sarah...

Anak saudara saya Siti Aisyah talipon semalam. Katanya kenapa gambar dia tiada dalam blog saya. Yang ada gambar Azlan (Allan) dan Najib (Nakid) sahaja. Maka saya kenalah posting pasal mereka.


Siti Aisyah berumur 6 tahun, dan Che Mbong (Siti Sarah) berumur 4 tahun. Merekalah yang selalu buat saya gembira bila bertandang ke rumah adik perempun saya di Ulu Yam Baru, Selangor.


Siti Sarah kami panggil dia Che Mbong kerana selalu bercakap tak berhenti-henti. Pernah semasa saya sedang makan bersama emak dan ayahnya hampir tersembur nasi daripada mulut saya bila dia bertanya: '' Iman ni bujang lapok ke? ''.



Siti Sarah sedang makan nasi, bertudung tapi rambut berjurai-ria...he he he.




Dua beradik yang selalu tidak boleh duduk diam

Melihat buah rambutan...

Main buaian depan rumah saya...

Waktu yang paling aman bagi ibu bapa mereka...

Tinggal kenangan...


Sarah makan apa-apa sahaja yang lembik dan nampak berwarna warni...walaupun dijumpai di lantai, he he he. Uweeek.


Makan tidur main, makan tidur main...


Memberatkan barang-barang opahnya...



Sedap bila kena tolak...



Main kat palygroung



Makan lagi...



Kegemaran `berkubang'


Dalam gambar nampak mesra...tapi kat luar selalu nak berbalah dan berebut barang.



Dua beradik yang selalu tak duduk diam.


Saya sangat sayang kepada anak saudara saya. Saya harap bila mereka besar jadi manusia yang berguna, hormati ibu bapa, rajin baca buku dan tak menipu orang.


Kasih sayang saya terhadap mereka tak dapat saya terangkan dengan ayat-ayat. Dan sememangnya saya tak pandai, hanya tuhan saja yang tahu...



Jan: Terharu bila anak saudara saya yang kat Kuantan kata saya '' uncle yang paling Fun dan menarik...''


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home