"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, December 29, 2009

Syair hindi...

...campakkan seorang yang sedang dilamun cinta ke tengah lautan, maka pasti dia akan pulang membawa seekor ikan, hunbangkan seorang yang kecewa cinta ke dalam gudang roti, maka pasti dia akan mati kelaparan...

Jan: ...yang tercampak di hutan Muadzam?

8 comments:

Norliza Abdullah said...

Assalamualaikum...saya dah baca beberapa catatan...blog yang baik & menarik. Sebelum ni saya tak pernah dengar lagu "seribu mawar" tu tapi bila terbaca dalam entri saya cuba cari dan dah dengar...jiwang jugak

Mohamad Sukiman bin Ishak said...

waalaikumusalam...terima kasih krn sudi mbaca cacatan blog yg tidak sberapa ini...

lagu tu mungkin biasa je bgi org lain ttapi hampir 9 tahun dulu lagu tulah yg mberikn kembali `roh' & `nyawa' sya...supaya sya bangkit, pandang dunia yg luas dan bhijrah ke Pekan, Pahang.

Setiap patah lirik lagunya byk jga sipi dgn kisah hdp sya yg terkdg jiwang...

Norliza Abdullah said...

opps...sori yer

Mohamad Sukiman bin Ishak said...

no hal, he he he. Sya je obses sgt dengan lagu tu...

pernah kawan saya nak kahwin saya suruh letak 1000 mawar hidup di hiasan pelaminnya...

tapi bakal isterinya tak suka bunga mawar...

Norliza Abdullah said...

takpe wak...nanti bila awak nak kahwin, awak tempahlah 1000 kuntum bunga mawar hidup kat pelamin & bilik pengantin.

Mohamad Sukiman bin Ishak said...

he he he.

sal said...

salam.hai jan pe pulak nak campak kat gudang..sampai hati biarkan kelaparan...

Mohamad Sukiman bin Ishak said...

Salam kembali sal. Bukan gitu rasa maksudnya sal. saya rasa kalau hati kita remuk kita berada di mana pun kita tak dapat menyesuaikan diri dan tak nampak banyak benda...

saya rasa begitulah sal, kerana saya selalu mengalaminya...

.