"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, December 16, 2009

Retreat di Melaka...


Gambar 1: Saya dan Adnan


Gambar 1 di atas menunjukan Adnan asyik melayari internat untuk mendapatkan informasi yang sesuai bagi kajian `Barangan Seks'. Saya pula kelihatan tersengeh apabila gambar saya dipukul. Saya susah nak fokuskan diri apabila berhadapan dengan sesuatu yang berakademik...

Kami berhajat benar untuk menjalankan satu kajian mengenai usahawan kecil yang melibatkan diri dengan penjualan barangan seks (meningkatkan prestasi dan persembahan hubungan seks) tradisional seperti ubat-ubatan dan sebagainya. Perkataan seks itu sendiri adalah taboo dalam masyarakt kita, namun kami akan cuba biasakannya.

Banyak juga kenangan manis di Melaka sebab kali ini ramai kawan baik yang turut serta. Banyak pengalaman dan tip yang disampaikan oleh pemceramah yang dikagumi.

Banyak juga peristiwa lucu sampai saya tak dapat nak tulis di sini. Paling lucu...cuba bayangkan sekumpulan pensyarah (yang hampir semua berbadan gempal) berlari mengejar sebuah van dengan tangan sarat membawa barang-barang selepas membeli belah di Bandaraya Bersejarah itu.
Gambar 2: Amy dan Kak Na

Kelihatan Amy dan Kak Na serius giler mencatit sesuatu sebagai tip di hari muka. Sepanjang retreat tu, saya semakin mengenali mereka dengan lebih mesra. Mereka pun giler-giler dan lucu jugak rupanya (walaupun sekali pandang macam cikgu disiplin yang serius).

Semasa saya ke retreat tu saya tak beli banyak barang sebab saya tak ada duit. Saya hanya beli 5 helai T Shirt je, 5 keping gambar lukisan, sepasang patung kucing, beberapa magnet letak kat peti ais. Sedikit cincalok, belacan, dan sedikit pelbagai biskut kering.

Bayangkan saya hanya dapat membeli sikit saja sebab tak bawak banyak duit, terseksa juga...terpaksalah saya pinjam duit Adnan (sapa yang paksa? he he he).


Jan: Sejarah mengajar kita jadi lebih dewasa...(namun aku tetap meraung setelah kau tiada...)

2 comments:

anis said...

tu la..dengar doh citer psl lari kejar van tuh..nape tk amik gmbo skali..he..he..he..

Mohamad Sukiman bin Ishak said...

tak sempat, tapi saya yang paling laju...he he he. Walaupun perut besar dan tangan dua-dua bimbit barangan..

.