Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, December 1, 2009

Penghinaan Mona...

Walaupun masa telah lama berlalu, sampai sekarang saya masih dapat bayangkan muka Mona (nama sebenar). Pada pandangan saya dia bukanlah lawa orangnya, muka biasa sahaja. Fizikalnya pun biasa sahaja. Dari pandangan mata saya dia tak ada apa-apa kelebihan pun. Yang ketara dia bertudung labuh, berpunggung besar dan suka pakai celak hitam yang tebal.
Dia bukanlah kawan baik saya. Saya tidak selesa berkawan dengannya sebab dia suka berbicara negatif pasal lelaki. Tetapi yang hairannya kenapa dia bersikap begitu? Dan kenapa dia suka sangat berbicara pasal lelaki jika dia tidak suka lelaki? Saya fikir lebih baik kita jauhi kawan yang jenis begini.
Saya rasa saya tak pernah ada masalah dengannya. Tetapi pada suatu waktu dahulu dia sibuk beritahu orang yang saya bukanlah lelaki pilihan dia kepada kawan-kawannya lain!. Dia beritahu dia dambarkan lelaki yang tegap dan keras, yang maskulim. Dan tak mahu yang lembik macam saya. Saya ulangi LEMBIK.
Oleh kerana saya dengar hal tersebut disampaikan oleh kawan saya yang lain, saya tak ambil pusing sangat, hinggalah pada suatu hari saya sendiri yang terdengarnya!
Mungkin minggu tu sesi mengutuk saya pula kot…kalau dia seorang kawan dia tidak sepatutnya bersikap demikian. Lalu namanya saya garismerahkan dalam hidup saya. Kalau saya lembik pun tentu ada orang lain yang dapat keraskannya kan? He he he.
Masa berlalu dengan pantas, sehinggalah balik kampung raya tempohari saya berjumpa dengan kawan saya semasa membeli keropok di Kuala Besut. Dalam berbual ria tu kawan saya terberitahu yang Mona sekarang dah berkahwin lagi kali ke 7 (amboi nak lawan Elizebth Taylor ke?).
Kata kawan saya bekas suaminya yang ke enam seorang Bangla kait pelepah kelapa sawit. Saya terdiam sebab dah lama sangat tak jumpa Mona, kali terakhir sebelum masuk U. Dan saya bayangkan dengan sikapnya tersebut tentulah dia tak kahwin-kahwin…
Jan: Dia terkahwin dengan lelaki yang salah ke atau ada benda salah dalam dirinya? Entah...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home