"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, December 7, 2009

Kali kedua ke Kuantan...

Kali kedua saya memandu ke Kuantan adalah untuk urusan servis kereta. Kalau tak, selisih malaikat 44 pun saya tak ke Kuantan. Kalau saya tak hantar servis, nak suruh sapa pula kan?.
Dulu kali pertama ke Kuantan kerana hendak jumpa kawan baik saya (yang akhirnya saya terduduk di tepi longkang tu, he he he. Ingat tak?). Sekarang segalanya sudah jelas… Saya faham kerana waktu tersebut dia sudah bertunang...(cuma saya sahaja yang tak tahu). Dan saya ambil semuanya secara positif, tentulah dia ada sebab yang betul untuk merahsiakannya…. dan saya juga ada sebab yang betul untuk tidak hadir di hari bahagianya, he he he. Kami sama-sama faham.
Namun posting ni adalah perihal saya menservis kereta di Indera Mahkota (yang berkebetulan pula hari bahagianya). Seperti biasa cerah tanah saya memandu ke Kuantan. Saya dah buat temujanji dengan Perodua jadi dah disediakan slotnya untuk saya. Pun begitu saya tersilap masuk jalan untuk cari di mana bangunanya... untuk kurangkan tension saya berenti makan dulu.
Bila sampai di bangunan yang betul saya ke kaunter dan beritahu saya dah buat temujanji. Dia ambik kunci kereta saya dan dia suruh saya duduk relek-relek.




Ni mungkin anak-anak yang nak mengikut ibubapa pergi servis kereta.


Selesa tempatnya, kalau nak buat air nescafe segala peralatan disediakan di penjuru dinding.

Ni kaunternya haa...

Seorang pelanggang berurusan dengan kaunter


Mungkin mak cik tersebut mencari anaknya tadi...



Masa saya sampai ke tempat servis kereta, dah ada beberapa kereta yang tengah servis, saya datang awal maka agak lama juga saya terpaksa tunggu giliran saya.


Saya hanya duduk dan memerhati orang di sekeliling, boring pulak. Ada majalah tetapi tidak sesuai dengan saya. Jadi saya perhatikan saja gelagat orang. Best jugak perhati gelagak orang ni.

Dalam pada tu saya juga termenung dan bermonolog. Sekarang saya dah bertambah dewasa, banyak benda saya kena buat sediri. Tanggungjawab semakin besar. Saya tak boleh percayakan sesiapa lagi. Saya dah tak boleh harapkan sesiapa lagi. Sudah semakin jelas tuhan beritahu saya manusia itu apa sebenarnya... (dan...bagaimana rupa dan bentuk mereka...)



Memang bagi orang lain pergi servis kereta tu perkara kecil, namun bagi saya ( dan juga bagi oarang yang mengenali saya) ianya perkara besar...
Jan: Kereta kena servis, manusia?

No comments:

.