"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, January 19, 2009

Siti Sarah bertadika.






















Siti Sarah adik kepada Siti Aisyah, dia nakal sikit dan cakap tidak berhenti-henti, buat tumpah air, conteng dinding, buka peti ais dan duduk depannya untuk sejukan diri dan pelbagai vandalisme lagi. Dia kata dalam `komputer' tak ada gambar dia sebab tulah saya bubuh gambar dia dalam blog ni...

Dia ada kata kat saya " Eiman cantik macam bunga". Mungkin dia guna bunga sebagai nak beritahu saya ni menarik kot, entahlah. Tetapi budak-budak ikhlas hatinya dan saya pula jenis manusia yang senang nak terima hakikat (he he he, jangan marah).



Sekarang dia dah masuk tadika, dah 4 tahun. Mak dia kata hari pertama berlari masuk dalam kelas dan terus buka buku BM. Hari kedua meraung tak nak gi sekolah. Bila tanya dia kata letih, katanya cikgu suruh basuh pinggan.



Masuk tadika penting, dulu lainlah zaman semuanya slow. Sekarang kalau ada anak kita kena dedahkan kepada persekitaran lebih awal kerana umur dalam 3, 4 dan 5 tahunlah pembelajaran galak diterima oleh manusia. Saya memang tak ada anak tapi saya ada baca dalam buku.




Jan: Tak bersekolah tadika, terus ke darjah satu. Sebab tu tak pandai kot, he he he. Tapi tak apalah yang penting bersyukur kan.


1 comment:

budak kg said...

*****siti sarah memang cantik***
*****dulu kepala botak tak lawa sgt**
**now dah tumbuh rambut***

.