"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, January 28, 2009

Balik kampung pertama (2009)

1. Balik kampung memang budaya kita, kita ambik kesempatan untuk balik kampung bila ada cuti.
2. Sempena cuti raya Cina baru-baru ini saya balik ke Besut, Terengganu.
3. Syahdu bila lihat rumah di kampung, rumah di mana kita membesar bersama adik beradik lain.
4. Kita hairan bagaimana ibu kita boleh besarkan ramai anak-anak, sedangkan kita bila dah ada dua anak rasa nak patah pinggang (kakak saya...). Dan yang tak ada anak juga kononnya sibuk juga (nak jugak, he he he, sayalah tu sebenarnya...)
5. Masa riang kanak-kanak kami `rapat-rapat kucing', bila dah dewasa... rapat juga tetapi `rapat-rapat merparti'... (no 5 ni kena baca dengan rasa hiba sikit...).
6. Saya juga gunakan kesempatan rapatkan hubungan dengan anak-anak sedara. Bawak pergi pekan beli baju dan kasut (yang murah je, he he he) untuk mereka. Bawak pergi makan juga...
7. Saya jarang balik, dan saya akan kerapkan balik kampung tahun ini. Itulah antara azam baru saya tahun ini (azam-azam lain boleh dikatakan azam lama juga yang diperbaharui lesen tahunannya, he he he).
7. Macam biasa, mak dan ayah akan sibuk, mak memasak padahal dia jarang masak sebab tinggal berdua dengan ayah sahaja. Ayah pulak bersihkan ayam hutan, siap dengan beri bekalan untuk dibawa balik.
8. Segalanya telah berubah... usang dan menjadi `tua'...
9. Tak boleh tulis panjang-panjang...rasa hiba pulak dah...huh!
Jan
: Bersungguh-sungguh pesan kepada mak supaya minum susu anelen yang dibeli supaya tulang kuat...

1 comment:

Anonymous said...

levitra livraison rapide , [url=http://pharmaciefr.carbonmade.com/projects/4668720]le prix du levitra[/url], http://pharmaciefr.carbonmade.com/projects/4668720 - buy levitra online generique
cialis gratuit buy cialis online , [url=http://www.protopage.com/achetercialisenligne]cialis acheter bon marche en ligne[/url], http://www.protopage.com/achetercialisenligne - cialis pharmacie serif ordonnance
kob zithromax sverige , [url=http://zithromaxonlinesverige.webs.com/]kopa zithromax pa natet[/url], http://zithromaxonlinesverige.webs.com/ - zithromax zithromax
propecia pharmacie paris , [url=http://pilulesfrance.carbonmade.com/projects/4668726]vente de propecia paris[/url], http://pilulesfrance.carbonmade.com/projects/4668726 - propecia pas cher france
cialis butiken , [url=http://cialisapotek.webs.com/]cialis filmdragerad[/url], http://cialisapotek.webs.com/ - pris pa cialis i norge


hca9s8jxzh12

.