"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, January 12, 2009

Berarak mendung kelabu...

Semenjak saya tinggal di Muadzam, petang itulah petang yang paling menguris hati saya. Saya rasa sedih dan terhina...



Saya rasa geram, dan kegeraman di muka saya dapat dihidu oleh Ja. Selepas peristiwa itu berlaku saya menuju ke arah Ja yang sedang menunggu saya di tepi keretanya. Kami balik sekejap ke rumah ambil barang. Saya ceritakan segala luka di hati atas kejadian yang baru terjadi itu. Ja yang simpati berkata `Kau sepak je budak tu’…

Petang itu saya menumpang Ja balik ke rumah sekejap untuk mengambil sesuatu sebelum pergi ke Kuantan. Kejadian tu berlaku pada pukul 7 petang lebih….Memang selepas itu kami akan terus ke kampus semula sebelum ke Kuantan.

Begini ceritanya... Ja memberhentikan keretanya di hadapan rumahnya. lalu saya berjalan perlahan menuju ke rumah saya. Rumah saya hanya selang dua buah rumah daripada rumah Ja. Ketika hendak memasuki perkarangan rumah saya tiba-tiba…?



Sebiji bola meluru ke arah saya dan jatuh perlahan betul-betul tepi saya. `Eh budak ni kenapa pulak main bola sampai ke depan rumah aku', fikir saya. Saya pandang ada sekumpulan budak di hadapan rumah di seberang jalanraya. Mereka semua cuak melihat ke arah saya. Saya hanya tengok bola tu dan berniat nak sepak balik ke arah mereka... tiba-tiba...



` Pak Cik tolong sepak bola tu.' Saya dengar salah seorang budak tu melaung.



Kalau diikutkan hati memang saya nak masuk ke rumah terus ke dapur ambik pisau, saya nak belah je bola tu... atau saya nak cincang lumat-lumat. Huh!



jan: Kat mana-mana mendung berarak mengekori hidupku...


6 comments:

danny said...

pok cik! jangan cincang bola tu. Tu bola saya...

jankaulu said...

Abang tak marah, tapi main jauh-jauh sikit. Nanti pecah pasu abang...

Umar said...

ehhehehe....pasal bola tersalah sepak dah boleh ubah jadik mendung ye..??...

jankaulu said...

bukan pasal bola sangat he he he tapi bahasa yang digunakan budak-budak sekarang, tak berlapik langsung...huh!

Eja said...

tima kasih pada budak2 tu... skali skala kena juga tegur/ingatkan sebelum en skiman ni alpa....

citit said...

salam..
x kenal pon nk nyampok gak ni..hehhe.klako ~

.