"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, January 6, 2009

Tag: 10 weird things/habits/little known facts about me.

1. Suka menikmati muka orang terutama telinga dan hidung,

Kalau pertama kali bertemu seseorang, bahagian hidung dan telinga menjadi perhatian saya. Hatta bila order makanan di kedai pun begitu, saya perhati orang yang ambik oder.

Kawan-kawan ada yang perasan, contoh saya pernah `ditegur’ oleh Joe dulu, dia kata itu satu penyakit. Emm entahlah…

2. Memiliki koleksi baju yang akan dipakai jika kurus.

Sekarang dah 11 helai…Rasanya sejak menuntut di U lagi sifat ni dah tersemai…

3. Bila duduk saja ada pen di tangan suka lukis muka perempuan.

Terutama jika meeting yang panjang…

4. Paling tidak suka melihat permainan bolasepak.

Rasa lucu sebab tak sedap di telinga dan tak indah di mata, lainlah Gimrama ada bawak reaben bergulung-gulung…

5. Tidak boleh hampiri orang cacat, jadi gelap mata…nak pintam.

6. Bahagia tengok TV atas tilam/katil.

Rasa selesa dan mewah macam raja-raja Arab dahulu kala… dulu ada Tv ke?

7. Tak boleh bawak kereta

8. Suka kotak.

9. Nasihat orang bukan main lepas tu diri sendiri buat.

Contoh 1. Bukan main tak beri Kamal beli rumah di kawasan Inderapura, tup tup saya beli, he he he.

Contoh 2. Nasihat orang jangan emosi bila orang yang kita sayangi tinggalkan kita tapi bila kena atas batang hidung sendiri, terduduk…

10. Suka `nok jugok’.

Taq pilihan...Jupe Mung De'Nung dan Eja

Jan: Banyak lagi sebenarnya, he he he…tetapi terlalu peribadi…(pulak dah).

3 comments:

madier said...

Aku suka yg no 8 tu.....ko suke kotak ke?aku kat sini byk kotak....blh ler kalu nak brg sebijik dua....siap ada isi lagi kat dlm....isi tu tserah pd mung nak lagu mana...HAHAHAHA...

danny said...

kenapa suka kotak ye?

jankaulu said...

Madier, pastikan dalam kotak tu ada benda yang melambangkan keinggerisan...boleh ditampal di dinding...he he he.

Danny...tunggu...penulisan seterusnya...he he he.

.