"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, January 6, 2009

Sahabat yang sorang ini pulak...

Tidak semua orang mempunyai stail dan pandai bergaya. Fesyen datang dan pergi tapi stail adalah ada pada batang tubuh dan cara pembawakan diri. Dan bukan semua orang ada stail…termasuk saya he he he.

Orang yang berduit boleh membeli pakaian baru fesyen terkini yang cantik menarik tetapi betapa banyak mana duit pun manusia tidak akan mampu membeli gaya atau stail.

CARA BERPAKAIAN

Orangnya kemas, ada stail dan ada gaya. Sopan, santun dan tertib, gentelman. Pada pengamatan saya, apa yang dia pakai kena saja. Mungkin susuk tubuhnya tegap dan tak berpenebat. Pakai baju t’shirt berleher kura-kura pun kena.

Susuk tubuhnya tanpa pakaian (tapi berseluar la…) boleh dimuziumkan, maksud saya boleh dipamirkan tanpa rasa segan, apatah lagi silu. Bila pergi berkelah dia tidak perlu malu untuk tidak memakai baju, mandi manda dengan selesa. Tidak malu sekalipun awek tengok. Badannya ok tidak ada spare tayar atau penebat.

Badan macam saya ni kalau buka baju, mati hidup balik pun saya tak berani, malu! (kecuali dapat bayaran berpatutan dalam US dollar…pulak dah).

CARA KELUAR DARIPADA KERETA

Paling saya tertarik gayanya itu. Contohnya dia mampu keluar dari kereta penuh bergaya. Jarang orang boleh turun dan masuk ke dalam kereta dengan bergaya sekali. Bila kereta dibuka cara dia hulurkan kakinya untuk keluar dan cara dia keluarkan badan dia daripada kereta sangat berlainan, penuh stail dan ada gaya. Ah… payah lah nak terang hal ini. Saya selalu perhatikan bagaimana dia keluar daripada kereta dan stail dia menutup pintu keretanya ada gerakan yang saya dapat katakan ada kelas!.

Pada masa tu saya masih tidak berkawan lagi dengannya, saya ada selalu nampak dia turun daripada kereta Satrianya. Pada masa tersebut saya tidak terpikir saya akan jadi sahabatnya kerana antara kami berlainan bak payung terjun dengan payung biasa yang kita guna bila hujan atau matahari terik.

jankaulu: bersambung pulak dah, huh!

No comments:

.