Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, June 12, 2008

Kawan pelopor...

Kalau jumpa kawan-kawan lama, hati jadi ceria dan gembira. Bila sudah tidak ada sesuatu yang hendak dihidupkan bersama, dipersamakan, diadakan (sebab dah terpisah jarak), maka kegembiraan memang bersandarkan kepada kenangan.
Kedatangan Adnan ke Muadzam buat saya gembira. sSya harap suatu hari nanti dia akan berkerja di Muadzam, siapa tahun kan. Semasa saya kerja di Shahputra Kuantan, selain Azniza, saya sering mengikutinya ke mana sahaja, Sue tidak marah.

Dulu masa zaman gelap, masa merempat kat Pekan, pernah menumpang rumah sewa dia selama lebih kurang dua bulan dengan Lokman (tanpa membayar sewa). Masa tu kesukaran mencari rumah sewa yang berdekatan dengan tempat kerja dan kadar sewa.

Walaupun duduk rumah sewanya, semuanya dapat dibuat termasuk memasak dan menggunakan hampir 80% barang kegunaan pribadinya. Orang kata kita baru akan kenal perangai sebenar seseorang tu bila kita duduk serumah dengannya, dan kesimpulannya kehidupan dia teratur simple tetapi mempunyai pemikiran yang kompleks...

Dia selalu suka membawa pembaharuan yang baru kepada kawan-kawan. Dialah yang dulu first pakai DVD player yang dibelinya berharga RM800 semasa kerja kat Pekan, lepas tu kawan-kawan pun ikut beli.
Dialah yang dulu pakai kad kredit dan lain-lain lagi. Terbaru berblog. Memang orang lain ada juga mulakan dulu tapi gagal jadi pelopor di kalangan kawan-kawan.

Jan: Selepas ini apa yang akan dipelopornya ya?

2 comments:

Mata Hati said...

Memang betul dan banyak ilmu yang dia ajar kat kita. dan yang paling bagusnya ilmu yang dia ada tak lokek.

danny said...

utlubul ilma wala taksal fama, ab'adul khoir 'ala ahlil kasal.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home