Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, June 23, 2008

Fanna...Azwa Suhada Mustafa

BEST SUNGGUH dapat merasa sandwich telur yang dicampur dengan lada hitam. Telur tu ricih-ricih bila digoreng. Dengan serbuk lada hitam (yang sukatannya secukup rasa) membangkitkan aroma yang menyelerakan bila makan (dan membangkitkan rasa nak mintak lagi...he he he).

Tengah sekali: Ketika majlis perpisan kawan bertukar kerja

Kadang-kadang dia bawa nasik goreng dan kadang juga jemput-jemput. Best ya dapat makanan daripada kawan-kawan. Bukan faktor free je tapi rasa `diterima' dalam `wilayah lingkungan persahabatan'nya. Ramai juga kawan-kawan lain yang bawa makanan ke tempat kerja, best dapat makan bersama-sama...


Tengah sekali (tudung merah): Semasa berkelah kat Pantai Sepat

Dulu tak rapat sangat dengan dia sebab dia `generasi baru', namun generasi ini sempat sama-sama berpindah dari Pekan ke Kuantan. Lama-lama dengan sikapnya yang terbuka dan melihat sesuatu perkara dengan positif, menarik juga minda ini untuk berkawan dengannya. Dia tak banyak kerenah, tak banyak merungut tapi jelingan atau renungan matanya yang tajam kadang kala dah cukup memberitahu perasaan hatinya jika dia tidak setuju atau berpuashati...

Gambar kenangan dengannya.

Dia boleh nyanyi lagu hindustan dengan baik dan sehingga ke akhir habis, bukan macam saya, setakat korus je. Pengetahuan filem hindustannya selalu up to date.
Dulu ada pinjam cerita hindustan dengan dia, tajuk Fanna. Kajol dengan Amir Khan yang lakon. Cerita ni lain sikit, sad ending (Kajol tembak Amir Khan). Best ceritanya susah nak cerita kat sini kecuali orang yang kaki cerita hindustan. Cerita ni tak lah selara Mohabatain atau Mann, tapi entah susah nak kata, lagu2 best sangat. Sebab tu cerita ni tengok banyak kali. Dan lama jugaklah VCD tu tersadai kat umah sewa.

Sampai kini berterima kasih sungguh kepada dia sebab dia berikan nota-nota dan soalan ekonominya masa dia study kat UiTM sebagai rujukan, memang rasa di hati gembira. Dan kini rujukan tu digunakan sepenuhnya untuk diri sendiri dan pelajar. Banyak pahala yang dia dapat tanpa dia sedari, he he he. Nak beri nota kita dan kumpulan latihan soalan kat orang bukan senang kan. Tapi dia rela....

2 comments:

wawadave said...

Suki!!!! Thank you for appreciating the food that we share and the time and all...

But most of all... THANK YOU for displaying my "beautiful" pic, esp me in orange.. (hint hint.. muka paling sedih sbb u were leaving kan?...)Member2 sini siap nak mintak otograph dah... pherghhhh..hebat..

Anyways, all the best.. Bak kata org German "Immer Gluck"!

Jankaulu said...

wawa,

miss you in a heartbeat...(and your lada hitam sandwich also)

Why do we never know what we've got till it's gone gitu...

Thanks 4 y'ur friendship and kindness, something i never have again...

all the best 2u2.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home