Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, June 12, 2008

Kad kredit ada baiknya...

“Walaupun banyak cerita mengenai bebanan hutang yang terpaksa ditanggung oleh pemegang kad kredit, namun tidak dapat dinafikan terdapatnya kebaikan-kebaikan”


- jankaulu 2008







Penggunaan kad kredit juga bermanfaat pada waktu yang tidak diduga. Kerosakkan kereta, kesihatan anak-anak (mahupun diri sendiri), dan majlis yang tidak diduga, semua ini memerlukan wang.

Pada saat ini kad kredit merupakan suatu pertolongan besar dan bermakna terutama apabila pembayaran yang hendak dibuat tidak dapat dielakkan kerana ianya memang penting. Adakah pada masa tersebut kita mudah berhutang daripada individu di sekeliling kita? Adakah orang yang mampu dan mahu memberikan kita berhutang?


Untung dan jimat

Bagi sesetengah individu kad kredit memberikan satu perkhidmatan ansuran di mana bayaran dilakukan pada satu tempoh tertentu pada masa hadapan. Maka, di sini pengguna boleh membeli lebih barangan dan perkhidmatan SELAGI beliau dapat menjangka aliran pendapatannya yang akan bertambah pada bulan-bulan seterusnya. Peningkatan perbelanjaan pengguna melalui kuasa beli yang bertambah akan meningkatkan pembelian sekaligus kualiti
hidup penggunanya.

Jan: Cuma janganlah membeli terlalu banyak dan mahal...Bak kata Zarida ukur baju di badan sendiri...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home