"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, June 12, 2008

Dialog di tepi pantai...


Jan: Buai laju-laju sampai pucuk sena,
Apa dalam baju tak baik tanya!














D6: Jom makan, semua siap doh.

Jan: Aku nok diet la nan...aku gemuk tak nampak tengkok dah.

Zue: Tok soh nok ngada, org tunggu mu tu. makan sikit makan khepek pun tak pe.

Jan: Mu tau tok Zue, mung dok nguyah khepek ubi tu macam makang 3 pinggang nasi tu kolorinya.

D6: Betul jugak tu Zue, petang-petang aku tengok asyik dok nguyah kerepek sokmo aku perati.

Zue: Aboi-amboi! kalau cakap tu pakai hembus je ya. Biar gemuk tapi idup tok nyusoh ke org...! (sambil mengcekek pinggang)





Jan: Kehidupan ini bukan hanya berkisarkan berapa berat badan kita. terlalu banyak lagi perkara yang penting, antaranya biarlah kita gemuk tapi sihat comel dan tidak menyusahkan orang.

1 comment:

Mata Hati said...

amboi sedapnya dialog...ingatkan cerita bawang merah ngan bawang putih rupanya cerita bawang besar....ha..ha

.