Total Pageviews

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, January 27, 2016

The Boy (2016)


The Boy Movie Poster


Hujung minggu lepas buat pertama kalinya tahun ini, saya ke panggung. Seperti biasa saya suka filem seram. Saya memilih filem `The Boy'. Saya melihat posternya cantik dan tidak terlalu over. Saya juga memilih cerita ini sebab saya suka `hantu budak kecil' berbanding dengan hantu `dewasa'.

"Lakonan yang bagus, cerita yang bagus sekalipun tidak dapat menyelamatkan filem ini. Olahannya lemah, kerja kamera yang biasa dan kejutan yang biasa..." Inilah komen saya selepas keluar dari panggung.

Sebuah cerita yang bagus dan lakonan yang bagus tidak semestinya membuatkan sebuah filem itu berjaya. Banyak faktor lain yang perlu dititik beratkan.

Saya tidak menggalakan penggemar filem seram yang tegar menonton filem ini. Buang masa. Namun jika hanya mahu nonton suka-suka pada hujung minggu yang sunyi. Kira bolehlah.

Image result for the boy 2016
Jangan menangis...

Filem ini bukanlah tidak menakutkan langsung...masalahnya saya sudah tengok beratus-ratus filem seram sejak kecil. malah hidup saya pun kadang-kadang menmyeramkan...hehehe. Saya sudah dapat menilai tahap keseraman dan kelemahan keseraman sesebuah filem. Kalau setakat kejutan biasa...tak payahlah nak mengagumkan saya. Saya juih jea.


Orang gaji melihat tuan rumah bercakap dengan budak

Ceritanya bagus. Tentang seorang orang gaji ( perempuan muda yang didera) yang diupah lumayan untuk menjaga seorang budak berumur lapan tahun di sebuah rumah agam yang besar. Namun bila tiba barulah tahu budak tersebut adalah anak patung!.

Namun tuan rumah menjaganya macam menjaga budak manusia. siap dengan waktu makan, waktu belajar dan waktu tidor. Siap buat list lagi apa yang mesti dilakukan...


Babak seterusnya berlaku kejadian aneh seperti anak patung itu beralih tempat dan bercakap!!!. tension kan... Ini terjadi setelah tuan rumah suami isteri pergi `bercuti' dan tidak kembali-lagi... 

Penghabisan cerita pun biasa sahaja... Saya beri dua bintang dari lima bintang...




No comments:

   

.

.

.