Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, January 14, 2016

Pyrex Chelsea

Saya mula mengumpul set Pyrex Chelsea ini setahun yang lalu. Pyrex Chelsea menjadi pilihan kerana coraknya terbaik bagi saya (jika dibandingkan dengan keluaran `adik beradik'nya). Coraknya ringkas dan moden.

Pyrex Chelsea ini berlatarbelakangkan warna putih, dan coraknya berbentuk `bunga' empat segi. `Bunga' tersebut berwarna biru dan hitam. Saya berpendapat corak ini `mendahului' zamannya kerana rata-rata pada masa itu (tahun 1960an) corak yang ada adalah berbunga-bunga.



Sumber gambar: Koleksi Masa Lapang (FB)


Merujuk kepada Gambar di atas pyrex Chelsea adalah pada bekas yang kedua dari bawah. Saya ambil daripada FB Koleksi Masa Lapang. Terima kasih untuk FB tersebut.

Saya jadikan Chelsea bukan sahaja koleksi tetapi saya gunakannya sekali-sekala. Contohnya pada tahun lepas di mana saya buat rumah terbuka tertutup pada raya puasa yang lepas.

Saya harap tahun 2016 ini koleksi ini akan beranak pinak.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home