Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, March 18, 2014

Najib bersama kuda



Najib bersama kuda


 
Ini gambar Najib semasa dia kecil. Ketika ini Najib sekeluarga pergi bercuti ke Melaka bersama ayah dan ibunya, bersama adik-adik. Saya juga turut menumpang cuti tersebut, he he he. Ketika itu keadaan sangat bahagia. Beburung berkicauan ria. Langit cerah.
 
Buat masa ini (dan dari dulu lagi) Najib mungkin anak saudara lelaki yang paling saya sayangi (jika kasih sayang itu boleh disukat, diukur). Bukan kerana dia kurus, hitam atau handsum (macam saya) tetapi mungkin kerana dia...
 
Saya selalu bayangkan bagaimana hidup tanpa seorang ayah. Bagaimana dia membesar dan sekarang menjadi remaja. Cair hati saya apabila saya berjalan-jalan dengannya atau menghantar dia ke rumah kawan, kawan-kawan Najib tanya adakah saya ini ayah Najib?.
 
Saya tidak tahu bagaimana jika saya hidup tanpa ayah atau tidak serumah dengan ayah. Saya pasti akan memandang negatife sahaja dalam hidup saya. Entahlah.
 
Sekarang Najib sudah remaja, jerawat pun dah bertimbun. Dia akan menduduki peperiksaan SPMnya tahun ini.
 
Saya berharap sekaya mana pun Najib ini dia akan hanya mempunyai seorang isteri. Saya rasa dia sudah cukup diajar oleh saya akan falsafah itu, dalam sedar dan tidak.
 
Jan: Siapa kata kita boleh pilih skrip hidup kita?

2 comments:

Angah said...

ish...kalo dia banyak duit..bior le dia nak kawen banyak pun...kikiki

Jankaulu said...

he he he

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home