Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, March 10, 2014

Hati seorang Kak Yum... (isteri Abang Wahub)

"Alaaa Mang, bekas kekasih Kak Yum dulu lagi handsum" Kata Kak Yum kepada saya. Saya rasa pelik sebab saya tak tanya pun akan bekas kekasih Kak Yum yang dulu-dulu. Pasti ramai yang tergilakan Kak Yum dulu-dulu. Tapi mungkin Kak Yum dapat mengagak hati saya yang tertanya-tanya walhal saya tidak tertanya-tanya pun.

Sifir saya mudah, Abang Wahub berduit, ada masa depan. Perempuan mana tak tergoda?
 
Tetapi memang Kak Yum dan Abang Wahub macam pinang tersalah belah atau pinang digelek stemrool. Kak Yum putih kurus. Cantik orangnya. Manakala segala kelemahan fizikal seorang lelaki ada pada Abang Wahub.
 
Kak Yum pada pandangan saya sangat bijak dan pandai, cuma dia bukanlah macam sesetengah typical female Malay housewife. Pun begitu saya dan rakan-rakan saya kagun akan komitednya Kak Yum pada rumahtangganya.

Dalam bab mendapat kasih Bang Wahub, memang Kak Yum bernasib malang. Saya pun sudah tidak pandai hendak bercerita sebab ia seolah membuka aib orang.



Tidak senang hati seorang Kak Yum untuk melenting, mengamuk dan minta cerai... Dia bukan seperti wanita lain yang saya kenali dan bacai... Tetapi saya tetap bertanya apakah yang menyebabkan sesetengah orang lebih mampu bersabar berbanding yang lain? Bagaimana dia mampu menangkis cabaran dalam hidup yang kekadang bertali arus sejak perniagaan bang Wahub seperti mendapat durian runtuh.

Kalau Kak Yum sendiri sudah tahu akan perbuatan suaminya, beliau haruslah mengambil tindakan untuk membetulkannya. Abang Wahub dan Miss X masih boleh diselamatkan dari terus hanyut dalam dosa... Tidak mengapa kita daripada jahat menjadi baik, jangan pula dari baik berakhir dengan jahat...

Dalam banyak perkara kita hanya mampu berharap, berharap agar semuanya ok belaka.

Jan: semoga kak yum terus tabah...semoga terus tabah.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home