"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, March 11, 2014

Sebutlah nama pasangan kita...



Sehati sejiwa, seiring sejalang, tapi nama lain-lain yea...
 
 
PERASAN atau tidak kita sebenarnya hampir tidak pernah menyebut nama pasangan kita dalam satu hari. Maksud saya nama sebenar mereka. Pelik tapi benar.

Kita makan masakan dia, dia memandukan kita ke tempat kerja, dia bersetubuh dengan kita dengan bergayanya dan mandi bersama (selepas bersetubuh tersebut). Tapi pelik, dia tidak menyebut nama kita, kita tidak menyebut nama dia pun!.

Selamat datang ke planet bumi...
 
Pentingkah menyebut nama pasangan kita? Haaa....

Ada orang memanggil nama isterinya `mama', `maknya' atau `ibu' sebagai nama panggilan walaupun di hadapan orang ramai. Begitu juga ada isteri memanggil suaminya `papa' di hadapan khalayak ramai. Tanpa segan silu.

Mungkin bagi sesetengah telinga orang ia adalah suatu kebiasaan dan tidak membawa apa-apa earti bak memakai bikini di tepi pantai (lain la kalau di pasar malami...). Namun bagi saya menyebut nama sebenar pasangan kita adalah suatu yang harus diwajibkan!. Sebutlah di mana-mana pun wahima dalam telaga pun. Sebutlah samada di khalayak ramai atau masa bersetubuh berdua di ranjang yang bertilamkan madu, berbantal kan sakar.

Sebutlah nama pasangan kita apabila memanggilnya. Ia akan membuatkan diri pasangan kita rasa istimewa dan mengada. biar pasangan kita tahu yang kita masih memanggil namanya dan lebih penting mengingatinya, he he he. Janganlah kerana anak-anak kita panggil mereka `mama', tidak bermakna kita pun begitu. Haaa...

kalau saya terkawin saya akan panggil nama dia yang sebenar dengan nada manja, dan saya akan haramkan dia panggil nama saya `ayah' atau `papa'!

Namun siapalah saya yang tidak beristeri ini...

Jan: Hargailah pasangan anda, sebutlah namanya dengan manja...(he he he)

6 comments:

aima said...

panggil abe sajo pun manja gok...khee

sukiman said...

he he he... Boleh panggil `Da' tapi bukan namanya Dahlia tapi darling, hehehe

Nong Andy said...

Saya tak mau dia panggil nama sebenar saya.. tak mau... tak comel kah..kah..kah...

sukiman said...

comel! betul ni

Mama4Aqil said...

saya suka statement' mandi bersama sama'.
hehe

sukiman said...

saya pun suka...tapi saya mandi sorang...tido sorang...hehehe.

.