Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Saturday, March 16, 2013

Tahniah Faizal



Tahniah! Tetap handsum w/p sudah 45.


Rasanya tidak terlewat untuk mengucapkan tahniah untuk Faizal Hussien. Dan juga minta maaf kerana tidak sempat tengok Bunohan.

Hussien Abu Hassan memperkenalkan anaknya Faizal dalam filem Senja Merah (1982) sebagaimana Saadiah memperkenalkan Fauziah (Ogy) dalam filem Ceritaku ceritamu (1979). Namun Fauziah lebih meraih perhatian walaupun ada yang mengatakan lakonannya `over' sikit. He he he. Yang penting Ogy sudah beberapa kali menyandang gelaran pelakon terbaik Malaysia. Haaa...

Nasib Faizal lebih menyebelahinya selepas memegang watak Azroy/Roy dalam filem Gila-gila Remaja (1986), juga arahan Hussien Abu Hassan. Sebuah kisah cinta yang antaranya lucu bagi saya, iaitu tanpa belajar dengan tekun pun dapat keputusan cemerlang. He he he. Ingat tak cerita tu?

Lakonan faizal sentiasa dipertingkatkan. Kali akhir dia berlakon dengan Fauziah latih dalam drama ke `Pintu Bahagia'. Saya tahu beliau berbakat besar. Diharapkan beliau terus berkarya.

Namun saya agak gusar kerana situasi filem di Malaysia agak mendatar. Sekejap naik, sekejap turun. Tiada filem yang betul-betul menarik. Maksud saya mempunyai skrip/cerita yang menarik. Datuk Sarimah juga mahu kembali jika ada skrip yang baik. Masalahnya filem-filem kita sekarang...

Lakonan Faizal lebih berganda berbanding dengan Aron. Berilah beliau peluang memaksimakan kebolehannya. Apa lagi ditunggu? Faizal juga handsum, malah yang lebih penting dia boleh berlakon!

Jan: Tidak pernah tolak skrip sebab tak pernah terima skrip pun...he he he. Berlakon dalam dewan kuliah jea laa...


2 comments:

Adie Achim said...

Faizal Hussein sangat berbakat cuma dia kurang hansum utk digilai.

Jankaulu said...

tulah...saya pun dah tak ada digilai...hehehe

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home