"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, March 21, 2013

Perihal tayar pancit...

saya tak tahu nak guna alatan yang diberikan...(gambar adalah hiasan)

Semalam pada pukul 10 malam saya keluar rumah untuk siram pokok pisang. Semasa menyanyi lagu `dendam dalam diam' (Nora), saya terlihat tayar kereta saya pancit!. Saya tidak tahu nak buat apa. Maka saya pun tidak buat apa-apalah. he he he.

Esoknya saya tumpang kawan ke kampus dan ceritakan hal yang terjadi. Saya tidak dapat menukar tayar tersebut dengan tayar simpanan sebab saya tidak tahu macam mana nak tanggalkan tayar tersebut. Sebabnya bila saya buka beg Produa tu saya tak kenal alat-alatannya. Kebanyakannya sangat aneh sekali. Saya hanya kenal spanar sahaja, yang lain-lain tu saya tidak kenal langsung. Naik darah tinggi saya.

Selepas itu saya dan kawan saya balik semula ke rumah dan cuba buka tayar tersebut tetapi tidak dapat sebab punat sport rim tak sama dengan alatan yang ada. Kawan saya tanya ada tak semasa beli spot rim tempohari saya diberi alat untuk mencabut punat. Saya kata ada tetapi entah di mana (pada hal saya mungkin membuangnya sebab tak tahu kegunaanya apa, he he). tapi taukeh cina beri saya ambik.

Akhirnya saya beritahu saya lapar dan letih (padahal bukan buat kerja). Maka kami menuju kedai makan tepi longkang. Dan selepas rancak berbual kami dapat idea. Senang sahaja, suruh pekedai cina datang ke rumah dan uruskan segalanya. hanya beri kunci kereta sahaja. 

Dalam pada itu saya sempat suruh pemuda cina itu buat balengsing dan alimeng jugak. Entah apa benda tersebut saya tidak tahu cuma saya teringat semasa servis kat produa di Indra Mahkota berbulan dulu, semasa serahan kunci pemuda tersebut suruh saya buat balancing dan alimeng. Macam buku akaun pulak kena buat balancing, he he he.

Jan: Payahnya ada kereta...tak ada kereta lagi payah. Haa...

6 comments:

Nong Andy said...

sy pun tahu pandu saja Encik Pensyarah hehe

sukiman said...

kita senasib, he he he

MyFreeMinded said...

At least boleh bawak kete, kira tahulah jugak pasal kereta. :)

sukiman said...

he he he, tapi tension betul

Adie Achim said...

ahah kena buat balancing juga.. hikhik

sukiman said...

saya jarang sangat buat, ayah suruh baru buat. he he he

.