Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 15, 2012

Telefon bimbit = mati pucuk?

Di kalangan kawan-kawan lelaki saya, hanya seorang yang menempatkan telefon bimbitnya di poket baju, yang lainnya letak di poket hadapan seluar mereka. Saya bertanya akan perlakuan kawan saya yang meletakan telefon bimbit di saku baju tersebut, saya diberitahu dia takut `mati pucuk'.



`Mati pucuk'? Saya tidak tahu sangat tentang maksud mati pucuk secara terperinci. Maka kawan saya terangkan mati pucuk, atau erectile dysfunction (ED) atau penyakit 3D (3D = Derita Dalam Diam) adalah ketidakupayaan lelaki dalam memperolehi dan mengekalkan ketegangan yang cukup lama untuk memenuhi kepuasan seks. Beria kawan saya terangkan sehingga saya malu pulak menulisnya di sini...(konon). Kalau nak tahu carilah maksud dalam internate. Saya sudah membacanya.

Dia beritahu saya CAP yang membuat dakwaan tersebut. Siap masuk akhbar katanya. Saya tanya apa yang menyebabkan jadi mati pucuk, adakah sebab haba yang dikeluarkan dari telefon tersebut?. Tiada pulak dia dapat memberitahunya.

Mungkin radiasi dari telefon merosakan merosakan sel telor kita. Saya berjenaka beritahu kawan saya mungkin telor dia meradiasikan telefon dia, sebab tulah telefon dia kerap rosak, he he he. Teruk sayakan? pakai hembus jea.

Kata kawan saya lagi jika letak telur di tengah-tengah dua telefon bimbit, telur tersebut masak! Dan dia beritahu lagi, otak kita juga boleh jadi lembap!. Saya dengar sahaja dan berharap janganlah pelajar saya menggunakan info ini untuk elak buat soalan tutorial, atau jawab salah.

Tetapi semuanya betul ke? Kenapa tiada laporan atau saranan daripada para doktor? Lagipun ramai kawan saya yang sekian lama letak dekat kemaluan mereka tetap dapat anak setiap tahun. (Tetapi mereka mungkin main sekejap sahaja...he he he)

Jan: Saya lihat ramai perempuan mereka letak telefon bimbit dalam beg tangan...lebih selamat.

1 comment:

Adie Achim said...

Gulp! saya letak hp di kangkang ketika sedang memandu. Sebabnya kebnykn masa hp sy dlm mode silent (maklum org keja kat library) jadi celah kangkang akan lebih terasa vibrate tu.

p.s: Abg Jan sila cuba kalau ingin :)

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home